همشهری آنلاین: عضو ستاد استهلال دفتر مقام معظم رهبری با بیان اینکه ۱۵۰ گروه برای استهلال هلال ماه مبارک رمضان در آمادگی کامل هستند، گفت: پیش‌بینی کارشناسان این است که یکشنبه هفته آینده، اول ماه مبارک رمضان خواهد بود.

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا موحدی‌نژاد، چهارشنبه در نشست خبری با خبرنگاران اظهار داشت: استهلال برای رویت ماه رمضان توسط 150 گروه در غروب روزهای جمعه و شنبه انجام می‌گیرد.

وی ادامه داد: استهلال در غروب روز شنبه به این دلیل است که اطمینان لازم برای رویت هلال ماه مبارک رمضان به اثبات برسد.

این عضو ستاد استهلال دفتر مقام معظم رهبری با اشاره به پیش‌بینی کارشناسان در رویت هلال ماه مبارک رمضان، گفت: بنا بر طبق پیش‌بینی‌ها رویت هلال ماه در غروب جمعه منتفی است و غروب شنبه هلال ماه نو رویت خواهد شد و انتظار این است که همانند زمان اعلام شده در تقویم، یکشنبه اول ماه مبارک رمضان باشد.

موحدی‌نژاد تصریح کرد: 150 گروه ستاد استهلال در اکثر نقاط ایران و با امکانات پیشرفته در غروب روزهای جمعه و شنبه اقدام به رویت هلال ماه مبارک خواهند کرد.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه گروه‌های استهلال در روز جمعه هم در سراسر کشور به فعالیت می‌پردازند اما طبق پیش‌بینی‌ها در این روز هلال در ایران رویت نمی‌شود و غروب شنبه هلال ماه مبارک رمضان دیده خواهد شد.

کد خبر 263804

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha