همشهری آنلاین: فدراسیون والیبال لهستان اسامی ۱۲ بازیکن خود برای سفر به تهران و دیدار با تیم ملی ایران اعلام کرد.

والیبال لهستان

به گزارش ایرنا، تیم های ملی والیبال ایران و لهستان روزهای جمعه و یکشنبه 6 و 8 تیرماه در چارچوب هفته ششم لیگ جهانی والیبال در سالن 12 هزار نفری آزادی به مصاف یکدیگر می‌روند.

سرمربی فرانسوی تیم ملی لهستان که در مسابقات لیگ جهانی 2014 برای نخستین بار سرمربیگری یک تیم را تجربه می‌کند، اسامی 12 بازیکن را برای دو مسابقه ایران و لهستان در تهران اعلام کرد که به قرار زیر است:

لوکاش زیگادلُو - میخال وینیارسکی- کارُول کلوس - داوید کُونارسکی - فابیّن دِژیزگا - پاوِل زاتُورسکی - میکا مّتِئوش - میخال روچیاک - رافال بوشِک - پیُوتر نُواکُفسکی - آندرِی ورُونا و گِژِگُژ بُوچک.

تیم ملی والیبال ایران در حال حاضر با 13 امتیاز رتبه دوم جدول گروه یک لیگ جهانی والیبال را در اختیار دارد.

  •  معرفی سرمربی و مربی تیم ملی والیبال لهستان

استفان آنتیگا سرمربی فرانسوی تیم ملی والیبال لهستان 38 ساله است. وی ملی پوش و کاپیتان فرانسه در سال های 1998 تا 2010 که به همراه فرانسوی‌ها مدال‌های نقره لیگ جهانی (2006) و نقره قهرمانی اروپا (2003 - 2009) و برنز قهرمانی جهان (2002) را به گردن آویخت و تا پایان سال 2013 به عنوان بازیکن در تیم های باشگاهی فرانسه، ایتالیا، اسپانیا و لهستان فعالیت داشت.

او در اکتبر سال 2013 با یک قرارداد سه ساله جایگزین آندره آ آناستاسی ایتالیایی شد و فعالیت خود را در دنیای مربیگری به عنوان سرمربی یک تیم قدرتمند و پرافتخار به نام لهستان آغاز کرد.

مربی: فیلیپ بِلِین (فرانسه)

54 ساله، ملی پوش سال های 1980 تا 1991 فرانسه و سرمربی این تیم طی سال های 2001 تا 2012. او را به عنوان تئوریسین و احیاکننده والیبال فرانسه می‌شناسند که طی سال‌های سرمربیگری اش، فرانسه را به عناوین متعدد اروپایی و جهانی رساند.

او اینک ریاست کمیته مربیان فدراسیون جهانی والیبال را نیز بر عهده دارد.

کد خبر 263798

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha