همشهری تیم ملی والیبال ایران در هفته پنجم لیگ جهانی جمعه خرداد میزبان ملی پوشان ایتالیا بود. ایران تیم ایتالیای ژراوازه را در سه ست متوالی شکست داد و در جدول رقابت‌ها ۱۰ امتیازی شد.

volleyball

به گزارش ایسنا، سالن 12 هزار نفری ورزشگاه آزادی تهران در هفته پنجم لیگ جهانی والبیال میزبان ایتالیا بود. ایتالیایی‌ها پیش از این در هفته دوم لیگ جهانی دو شکست سنگین 3 بر صفر را به بازیکنان ایران تحمیل کرده بودند. حالا ملی‌پوشان والیبال ایران برای انتقام از حریف قدرتمند خود لحظه‌شماری می‌کردند. البته ایتالیا با ترکیبی متفاوت به تهران سفر کرده بود. آنها در این دیدار بیشتر از بازیکنان جوانی بهره می‌بردند که انگیزه زیادی برای نمایش توانایی‌های خود داشتند.

تیم والیبال ایران در این مسابقه با نتیجه 3 بر صفر و امتیازهای ( 25- 18 ، 25- 20 و 25- 15) برنده از زمین بیرون رفت.

پیش از این ایتالیا با کسب 19 امتیاز در صدر جدول گروه قرار داشت. ایران نیز با کسب 7 امتیاز از شش بازی نخست امیدوار بود با پیروزی در بازی‌های خانگی برابر ایتالیا شانس خود را برای صعود به مرحله نهایی افزایش دهد. در عوض ایتالیایی‌ها با حق امتیاز میزبانی مرحله نهایی از حالا برای دور بعد برنامه‌ریزی می‌کردند.

گوش تا گوش سالن 12 هزار نفری ورزشگاه آزادی تهران از ساعتی قبل از شروع مسابقات مملو از تماشاگرانی بود که برای تشویق تیم ملی والیبال ایران سر از پا نمی‌شناختند. در این مسابقه هم مثل بازی‌های قبل از حضور تماشاگران زن ممانعت به عمل آمد. همچنین محدودیت‌های جدیدی برای خبرنگاران خانم اعمال شده بود. شاهرخ شهنازی، مناف هاشمی، لطفعلی پورکاظمی و مهدی مهدوی‌کیا در کنار بازیگرانی چون اشکان خطیبی و مهدی پاکدل از جمله تماشاگران سرشناس این بازی بودند.

تیم ملی والیبال ایران با لباس‌های یک دست سفید برابر آبی‌پوشان ایتالیا قرار گرفت. ترکیب تیم ایران را در این مسابقه مجتبی میرزاجانپور، سیدمحمد موسوی، سعید معروف، فرهاد قائمی، شهرام محمودی، عادل غلامی و لیبرو فرهاد ظریف تشکیل می‌دادند.

در مقابل برای ایتالیا وتوری، برتا، لانزا، بارانوویچ، راندازو، جیوی لیبرو به میدان رفتند.

  • ست نخست: 25 - 18 به سود ایران

ایتالیایی‌ها سعی کردند تا در شروع مسابقه کار را با قدرت آغاز کنند. آنها خیلی زود یکی، دو امتیاز جلو افتادند اما بلافاصله سرویس‌های عالی مجتبی میرزاجانپور و توپ‌گیری‌های عالی فرهاد ظریف کار را برابر کرد. تیم ایران در توپ‌های برگشتی نمایش تحسین‌برانگیزی داشت. پاس‌های فریبنده سعید معروف چاره‌ای جز تسلیم را برای ایتالیایی‌ها نگذاشته بود. ایران 8 بر 5 وقت استراحت فنی نخست را به سود خود تمام کرد. در آزادی جای سوزن انداختن نبود و همه یک صدا تیم ملی والیبال ایران را تشویق می‌کردند. ایران با برتری سه امتیاز بازی را دنبال می‌کرد. سرویس‌های تماشایی و دریافت‌های خوب قائمی، تحسین و تشویق تماشاگران حاضر در سالن را به همراه داشت. شهرام محمودی همچنان با اسپک‌های موثر خود ایتالیا را به زانو درآورده بود. ایتالیا پنج امتیاز عقب افتاد. مائورو بروتو که نمی‌خواست بازیکنانش سراپا تسلیم بازی را دنبال کنند، بعد از تقاضای بازبینی تصاویر وقت استراحت فنی گرفت تا با ایجاد وقفه در بازی از آماج حملات ایران بکاهد. بروتو اعتراض زیادی به داوری و ناظر بازی داشت. ایران یک نمایش کامل و بدون نقص از والیبال را به اجرا می‌گذاشت. دریافت عالی، پاس تماشایی و اسپک‌های قدرتی کار ایتالیا را تمام کرده بود. تماشاگران سر از پا نمی‌شناختند. دومین تیم پرافتخار لیگ جهانی سر تعظیم برابر والیبالیست‌های ایران فرود آورده بود. محمود موسوی در این مسابقه با اسپک‌های سرعتی و برق‌آسای خود دفاع میانی حریف را ناکام گذاشته بود. کواچ هم در این مسابقه تقاضای بازبینی تصاویر ویدیویی داد. او در لیگ ایتالیا مربیگری کرده بود و بازیکنان حریف را به خوبی می‌شناخت. پای بازیکن ایتالیا برای ارسال سرویس روی خط بود اما داور مسابقه ناباورانه امتیاز را به ایتالیا داد. پروازهای شهرام محمودی همچنان برای ایران امتیاز می‌آورد. موسوی عالی دفاع می‌کرد. ایران پنج امتیاز پیش بود و با همین اختلاف وقت استراحت فنی دوم را تمام کرد. محمد موسوی دو امتیاز مستقیم سرویس گرفت. سومین سرویس او هم تبدیل به امتیاز شد. ایران هفت امتیاز از ایتالیا جلو افتاده بود. بروتو وقت استراحت گرفت. ایتالیا با اختلاف امتیازی عجیب تسلیم ایران می‌شد. ایران خیلی راحت ست نخست مسابقه را با امتیاز 25 - 18 به سود خود تمام کرد.

  • ست دوم: 25 - 20 ایران

در ست دوم همچنان برتری با تیم ایران بود. ایران با اختلاف چهار امتیاز از حریف جلو افتاد و این برتری را تا وقت استراحت اول ادامه داد. عادل غلامی عالی و بی‌نقص کار می‌کرد. عملکرد او در دفاع و حمله بدون اشتباه بود و برای ایران امتیاز می‌گرفت. فریادهای ایران، ایران در سالن طنین‌انداز شده بود. ماروتی در تیم ایتالیا سعی داشت تا با اسپک‌های فنی دفاع مستحکم ایران را بشکند. جو سنگین سالن 12 هزار نفری آزادی و فریادهای بی‌امان تماشاگران کاملا بازیکنان جوان ایتالیا را تحت فشار قرار داده بود. بازیکنان ایتالیا گاهی در دریافت با هم برخورد می‌کردند. ایران همچنان با سه الی چهار امتیاز جلو بود. کواچ با آرامش شاگردانش را زیر نظر داشت. میلاد عبادی‌پور به دستور کواچ جای میرزاجانپور به میدان رفت تا توانایی‌های خود را برابر حریف محک بزند. آرمین تشکری هم به میدان رفت. به نظر می‌رسید سرمربی ایران از برتری تیمش اطمینان پیدا کرده و سعی دارد تا به همه بازیکنانش میدان بدهد. داور مسابقه مجبور بود بارها برای بازبینی تصاویر ویدیویی اقدام کند. ایتالیایی‌ها در این مسابقه روی پایپ تمرکز داشتند. ایران بدون هیچ مشکلی امتیاز می‌گرفت و نبض بازی را در دست داشت. بروتو همچنان به داوری اعتراض داشت. او کاملا عصبی و سر ناظر بازی خراب شده بود. او خیلی به زبان انگلیسی مسلط نیست به همین دلیل از سابی بازیکن شماره 18 خواست تا با ناظر حرف بزند. بروتو یک مربی حرفه‌ای بود و با حرفه‌ای گری می‌خواست در جریان بازی وقفه ایجاد کند و با این کار از حملات تیم ایران بکاهد. ولی عبدالصمد داور مسابقه خطای ارنج تیمی ایتالیا را گرفت. ایتالیایی‌ها کاملا از هم گسیخته بازی می‌کردند. مهدی مهدوی هم در این ست به میدان رفت. بازی سرعتی خوب تیم ایران همواره به سود ایران تمام می‌شد. میلاد عبادی‌پور مثل همیشه سرویس‌های خطرناکی می‌زد. ایران ست دوم را 25 بر 20 برد.

  • ست سوم:

پیش از شروع ست سوم گروهی از باستانی‌کاران به اجرای حرکات نمایشی در زمین پرداختند.

در ست سوم هم برتری از آن ایران بود. بازیکنان ایران که برای برد در این مسابقه بی‌تاب بودند پنج امتیاز نخست را به سود خود تمام کردند. سعید معروف با هوشمندی کاملا دفاع حریف را تحت تاثیر قرار داده بود. شهرام محمودی هم چنان با پرواز های تماشایی خود کابوس دفاع دو نفره ایتالیا بود. راندازو در قطر پاس ایتالیا تنها بازیکنی بود که بارقه‌ای از امید را برای این تیم نگاه می‌داشت. ایران وقت استراحت نخست را 8 بر 3 پیروز شد. سالن 12 هزار نفری آزادی غرق در شادی بود آبشاری دیگر امتیاز ایران را افزایش داد.

ایران 11 بر 4 از ایتالیا جلو افتاد و مهمان سعی کرد با استفاده از آبشارهای سرعتی این فاصله را کاهش دهد اما موفق نبود. لاجوردی‌پوشان ایتالیا در سرویس هم ناموفق بودند و همین مساله اعتراض سرمربی آنها را در پی داشت با این حال شاگردان اسلوبودان کواچ با قدرت امتیازآوری می‌کردند و آبشارهای قدرتی ایران نفس ایتالیا را بریده بود. ایتالیا در این ست در دفاع کاری از پیش نبرد و والیبالیست‌های سفیدپوش ایران آبشارهایشان را یکی پس از دیگری به امتیاز ختم می‌کردند.

با اضافه شدن امیر غفور به ترکیب ایران قدرت حمله تیم ملی بیشتر شد و ایران با آبشار موفق او 15 بر 6 از مهمان خود پیش افتاد. جو سنگین حاکم بر سالن عرصه را بر ایتالیا تنگ و تنگ تر می‌کرد و اشتباه بازیکنان این تیم بیشتر و بیشتر می‌شد. فاصله امتیازی خوب حاشیه امنیتی برای ایران ایجاد کرده بود و ملی‌پوشان با آرامش بیشتری کار را ادامه می دادند که با دفاع خوب محمد موسوی امتیازهای ایران به عدد 18 رسید. برتری ایران ادامه داشت تا در نهایت ایران با نتیجه 25 - 15 در ست سوم برنده و پیروز میدان باشد.

تیم ملی والیبال ایران در نهایت با نتیجه 3 بر صفر و امتیازهای ( 25- 18، 25-20 و 25- 15 ) مقابل ایتالیا پیروز شد.

در هفته پنجم لیگ جهانی والیبال تیم های ایران و ایتالیا یکبار دیگر روز یکشنبه اول تیر ماه از ساعت 18:30 در سالن 12 هزار نفری به مصاف هم می روند.

تیم ملی والیبال ایتالیا که در شش مسابقه نخست خود در لیگ جهانی به شش پیروزی متوالی دست یافت، در هفته چهارم لیگ جهانی در دو مسابقه خود مقابل لهستان شکست خورد و هیچ امتیاز کسب نکرد و با همان ترکیب به تهران آمد.

کد خبر 263147

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha