دوشنبه ۲ تیر ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۷
۰ نفر

سرانجام و پس از ۴۰ سال، خشونت‌بارترین رویداد نظامی میان رژیم صهیونیستی و سوریه در‌گرفت و در حمله هوایی جنگنده‌های این رژیم به مواضع ارتش سوریه، شماری از نظامیان سوری کشته شدند.

سوریه

به نوشته روزنامه الحيات، در حملات موشكي جنگنده‌هاي رژيم صهيونيستي به مواضع ارتش سوريه در بلندي‌هاي جولان دست‌كم 10سرباز سوري كشته شدند. اين حملات موشكي يكشنبه شب صورت گرفت و در آن جنگنده‌هاي اين رژيم 9موشك به مواضع نظامي سوريه شليك كردند كه در آن 2 تانك و 2 مقر توپخانه‌اي سوريه منهدم شدند.

اين رويداد خشونت‌بارترين رويداد نظامي ميان سوريه و رژيم صهيونيستي از 40سال گذشته تاكنون بوده است. پيش از اين، خشونت بارترين رويداد در مرز ميان دو طرف به زماني مربوط مي‌شد كه در آن حمله هوايي رژيم صهيونيستي به خاك سوريه يك شهروند كشته و 7نفر ديگر زخمي شدند.

ارتش رژيم صهيونيستي در بيانيه‌اي با اشاره به اينكه اين حمله در واكنش به سقوط خمپاره به بلندي‌هاي اشغالي جولان صورت گرفته، افزود: پايگاه‌هاي هدف گرفته شده مقرهاي نظامي سوريه و سكوهاي پرتاب موشك بوده‌اند و موشك‌ها به اهداف اصابت كرده‌اند.

رژيم صهيونيستي مي‌گويد، سقوط خمپاره به داخل بلندي‌هاي جولان اشغالي حمله‌اي تعمدي بوده است. در اين رويداد يك اسرائيلي كشته و 2 نفر ديگر زخمي شدند. اين درحالي است كه پيتر لرنر از مقام‌هاي ارتش اين رژيم اعلام كرد كه تانك‌هاي اسرائيلي به سقوط اين خمپاره واكنش نشان داده و به سمت مواضع ارتش سوريه آتش گشوده‌اند. لرنر تصريح كرد كه خودروي متلاشي شده در سقوط خمپاره متعلق به وزارت جنگ بوده است. وي افزود كه رژيم متبوعش به رصد كردن مرزها با نگرش واكنش به كنش ادامه خواهد داد. روزنامه يديعوت آحرونوت هم گزارش داد كه ارتش اسرائيل مواضع ارتش سوريه را در جولان بمباران كرده است. اين در حالي است كه در موارد پيشين، تل‌آويو به‌صورت آشكار چنين حملاتي را رد يا تأييد نمي‌كرد و سياست ابهام را در پيش مي‌گرفت.

حمله هوايي اسرائيل به خاك سوريه درحالي انجام مي‌گيرد كه اواخر اسفندماه گذشته توپخانه اين رژيم اهدافي را در سوريه هدف گرفت كه در آن 4سرباز سوري زخمي شدند. رژيم صهيونيستي از سال 1967حدود 1200كيلومترمربع از بلندي‌هاي جولان را در اشغال خود دارد.

رويداد ديروز در حالي رخ مي‌دهد كه درگيري‌هاي شديد ارتش سوريه با شورشيان مسلح در مناطق مرزي با فلسطين اشغالي و مشخصا در بلندي‌هاي جولان از سال 2012تاكنون ادامه داشته است و همواره در اين درگيري‌ها، افراد مسلح زخمي شده براي درمان به رژيم‌صهيونيستي پناه مي‌برند. درگيري‌ ارتش سوريه و شورشيان مسلح در ژوئن 2013به خشونت‌بارترين وضعيت خود رسيد، به‌طوري كه نيروهاي اتريشي وابسته به سازمان ملل كه در اين منطقه براي منع هرگونه درگيري ميان سوريه و اسرائيل مستقر شده بودند، ناچار شدند پس از 40سال اين منطقه را ترك كنند.

تحريم 12وزير سوريه

اتحاديه اروپا در تازه‌ترين تحريم‌هاي خود عليه دمشق، اين‌بار 12وزير سوري را در فهرست تحريم‌هاي خود قرار داد.
رسانه‌هاي خبري گزارش دادند كه بلوكه كردن دارايي‌ها و منع اعطاي ويزا به آنان براي ورود به كشورهاي عضو اتحاديه را درباره آنان اعمال شده است. اتحاديه اروپا اين خبر را در نشست وزراي خارجه خود در لوكزامبورگ در بيانيه‌اي اعلام كرد. بدين‌ترتيب شمار شخصيت‌هاي سوري قرار گرفته در فهرست تحريم‌هاي اتحاديه اروپا به 191شخصيت از زمان درگرفتن بحران در اين كشور در مارس 2011 افزايش يافت.

تحريم‌هاي اتحاديه اروپا همچنين 53نهاد ازجمله بانك مركزي سوريه را هم شامل مي‌شود. تحريم‌هاي اين اتحاديه تا ژوئن 2015ادامه مي‌يابد و شامل تحريم نفت و تجارت اسلحه با سوريه هم مي‌شود.

کد خبر 263571

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha