چهارشنبه ۲۰ تیر ۱۳۸۶ - ۱۶:۴۷
۰ نفر

گروه اقتصادی: با وجود ۵۰۰ میلیون مترمکعب تولید و پیش بینی مصرف ۶۷۰میلیون متر مکعب گاز در روز، از زمستان امسال ۱۷۰میلیون مترمکعب گازطبیعی در روز کسری خواهیم داشت.

عزیزالله رمضانی مدیرگازرسانی شرکت ملی گاز ایران روز چهارشنبه در همایش جایگاه مصرف انرژی در صنعت سیمان تصریح کرد، در صورت ادامه روند کنونی مصرف گاز در کشور، برای جبران بخشی از کمبود گاز در فصل زمستان باید کاهش مصرف در نیروگاه‌ها و بخش‌های دیگر مانند صنعت، تجارت و خانگی اعمال شود.

وی ابراز امیدواری کرد، با اعمال رویه جدید قیمت‌گذاری که از سال گذشته آغاز شده است، مصرف گاز در بخشهای خانگی و تجاری کاهش یابد تا صنایع به دلیل کمبود سوخت گاز با کاهش تولید مواجه نشوند.

به گفته رمضانی، با کاهش ۲درصدی مصرف گاز در فصل زمستان سوخت گاز بخش صنعت در این فصل تامین خواهد شد. همچنین با  ۲۵درصد کاهش مصرف گاز در بخش‌های خانگی و تجاری در فصل زمستان مشکلی در تامین رفاه مردم در این فصل به وجود نخواهد آمد.

به گفته رمضانی، در برنامه‌های پنجساله سوم و چهارم توسعه اقتصادی کشور ، الگوی مصرف سوخت برای صنایع سیمان تعیین شده است و باید این الگوها رعایت شود و در صورت رعایت نکردن به عنوان جریمه ۲۰درصد به هزینه سوخت آنها، افزوده خواهد شد.

وی همچنین خبر داد که  بیش از یک میلیون خودرو  تا پایان سال جاری در کشور گازسوز خواهد شد و تعداد یک هزار جایگاه عرضه گازطبیعی نیز در کشور احداث می‌شود.

کد خبر 26357

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار صنعت و تجارت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز