همشهری آنلاین: خانه موزه عزت‌الله انتظامی مراسم افتتاحیه رسمی نخواهد داشت اما هیات امنای آن تلاش می‌کنند این موزه زودتر به بهره‌برداری برسد.

به گزارش ایسنا، پیش از این اعلام شده یود که خانه موزه‌ آقای بازیگر همزمان با سالروز تولدش 30 خرداد ماه افتتاح می‌شود اما این اتفاق نیفتاد.

محمد مهدی خاتمی عضو هیات امنای این موزه و کارشناس هنری شرکت توسعه فضاهای فرهنگی در این زمینه گفت: به دلیل برخی حاشیه‌ها‌، بهتر دیدیم برنامه افتتاح رسمی را فراموش کنیم و بیشتر به فکر بهره‌برداری از موزه باشیم.

وی از برگزاری رپرتوار فیلم‌های انتظامی‌، اجرای نمایش و اجرای قطعات موسیقی در خانه موزه انتظامی خبر داد و اعلام کرد: براساس توافقاتی که در هیات امنای موزه داشته‌ایم، قرار است رپرتواری از فیلم‌های استاد انتظامی برگزار شود به همین دلیل دنبال نسخه‌های با کیفیتی از فیلم‌های «گاو» ،«آقای‌هالو» و ... هستیم که در این موزه قابل اکران باشند.

او اضافه کرد: تصمیم داریم همزمان با اکران فیلم‌ها‌، نشست‌هایی هم با حضور هنرمندان و کارگردان‌های آن آثار برگزار کنیم.

خاتمی درباره برنامه‌های تئاتری این خانه موزه هم توضیح داد: با یکی دو نمایش صحبت کرده‌ایم که باید به توافق نهایی برسیم.

اگر قرار است نمایش جدیدی تولید شود،‌باید آن اثر و گروه اجرایی‌اش شناخته شده باشد در غیر این صورت ازمیان آثار موفق یکی دوسال گذشته یک اثر را که مناسب اجرا در تالار کوچکی باشد‌، انتخاب می‌کنیم.

عضو هیات امنای موزه انتظامی از انجام گفت‌وگوهایی با مجید انتظامی برای اجرای قطعات موسیقی خبر داد و افزود: همه سعی ما براین است، برنامه‌ای ترکیبی برای موزه تدارک ببینم.

شهرداری تهران با خریداری خانه انتظامی‌، این خانه را به موزه تبدیل کرد. این آرزوی دیرینه آقای بازیگر بود زیرا او دوست نداشت خانه‌اش به برج تبدیل شود.

عزت‌الله انتظامی در جدیدترین اظهارنظرش همزمان با سالروز تولدش گفت که نوه‌اش گلنوش در کافی‌شاپ خانه موزه‌اش حضور دارد و توضیح داد: «من دیدم گلنوش تحصیلات عالیه دارد.

مدیر برنامه‌ریزی فیلم بوده و علاقه به این کار دارد ضمن اینکه نوه من است و حضورش در خانه موزه باعث می‌شود آنجا خانواده شود.

کارش هم در کافی‌شاپ بسیار خوب بوده است. البته مردم هنوز اطلاعی ندارند و خود موزه هم راه نیفتاده است».

وی در عین حال که از ادامه فعالیت هنری‌اش توسط خانه‌اش ابراز خرسندی کرد، گفت: «متأسفانه بخشی از وسایل و جوایزم که به صورت امانی در انباری بود گم شده است.

اما در مجموع هم اینکه آن خانه ماند بسیار راضی هستم و امیدوارم پاتوق هنرمندان شود».

کد خبر 263429

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فرهنگ عمومی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha