چند روز بعد از دستگیری ۱۸ عضو یک باند زورگیری جزئیات بیشتری از عملیات دستگیری تبهکاران منتشر شد.

متهمان

مدتي قبل كارآگاهان پليس آگاهي تهران در جريان فعاليت باندي قرار گرفتند كه بعد از سرقت خودروهاي مزدا3 با پيچ گوشتي، با استفاده از آنها دست به زورگيري از رهگذران و خانه‌ها مي‌زدند درحالي‌كه تحقيقات براي دستگيري تبهكاران ادامه داشت مأموران گشت آگاهي در خيابان جيحون يك دستگاه خودروي مزدا3 ديگر را مشاهده كردند كه سابقه سرقت داشت. راننده خودرو وقتي متوجه حضور مأموران شد مي‌خواست فرار كند اما بعد از تصادف با چند خودرو مجبور شد خودرويش را متوقف كند.

سرنشينان مزدا كه 2 مرد و يك زن و از اعضاي باند زورگيران مسلح بودند از خودرو پياده شده و يكي از آنان با استفاده از اسلحه شات‌گان به سوي مأموران تيراندازي كرد و قصد داشت با گروگانگيري راهي براي فرار باز كند اما مأموران او را هدف قرار دادند و از پا درآوردند و 2 نفر ديگر را نيز بازداشت كردند.

در ادامه مأموران تمامي 18 عضو اين باند را دستگير كردند. سرهنگ عباسعلي محمديان رئيس پليس آگاهي تهران گفت: 14نفر از اعضاي اين باند از سارقان سابقه‌دار هستند كه فرد كشته شده نيز داراي چندين فقره سابقه سرقت مسلحانه و درگيري با پليس بود. همچنين 4زن در بين دستگير‌شدگان هستند و بررسي‌ها نشان مي‌دهد اعضاي اين باند در زندان با يكديگر آشنا شده‌اند و ارزش زورگيري‌هاي اعضاي اين باند بيش از 500ميليون تومان تخمين زده مي‌شود و تاكنون 50نفر از مالباختگان با حضور در پليس آگاهي از دستگيرشدگان شكايت كرده‌اند.

گفت‌وگو با يكي از متهمان

مهدي-26ساله- يكي از اعضاي اين باند سرقت در گفت‌وگو با همشهري درباره نحوه همكاري‌اش با اين شبكه گفت: من با سركرده باند به نام رضا دوست بودم. او مدتي قبل از من 800هزار تومان پول قرض گرفت و من هم اسلحه‌اش را گرو گرفتم تا هر وقت پولم را پس‌داد به او برگردانم. چند شب قبل از دستگيري همراه بچه‌ها به سرقت يك خانه رفته بوديم اما آنها گفتند خانه امن نيست و ممكن است دردسر درست شود. به همين دليل بدون اينكه نقشه سرقت را اجرا كنيم از آنجا خارج شديم اما بعد فهميدم همدستانم يك شب بعد بدون اينكه به من چيزي بگويند خودشان به آن خانه دستبرد زده‌اند و من در سرقت‌هايشان نقشي نداشتم.

کد خبر 263392

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha