مدیرکل دفتر آب و خاک سازمان حفاظت محیط‌زیست آخرین وضعیت بی‌خطرسازی زباله‌های بیمارستانی، امحای آن و تصفیه فاضلاب‌های این واحدها را تشریح کرد.

فاضلاب بیمارستان

در حال حاضر، 871 بيمارستان در كل كشور فعال است كه از اين تعداد 546 بيمارستان مربوط به دانشگاه‌هاي علوم پزشكي، 145بيمارستان خصوصي، 67 بيمارستان تأمين اجتماعي، 53 بيمارستان نيروهاي مسلح و 60بيمارستان مربوط به خيريه‌ها، بانك‌ها و ساير نهادها و مؤسسات است.

آنطور كه حسن پسنديده به ايسنا گفته است، از اين تعداد بيمارستان 77درصد دستگاه بي‌خطرساز فعال دارند، 9درصد دستگاه بي‌خطرساز غيرفعال دارند كه دستگاه آنها با وجود نصب‌شدن خراب يا خاموش است، 3درصد قرارداد خريد دستگاه دارند و 11درصد فاقد دستگاه هستند. مديركل دفتر آب و خاك سازمان حفاظت محيط‌زيست كه پيش از اين مديركل محيط‌زيست استان البرز بود با اشاره به اينكه اجرا و مديريت ضوابط پسماندهاي پزشكي در حوزه مسئوليت وزارت بهداشت است، گفت: وضعيت نصب دستگاه‌هاي بي‌خطرساز در تهران مطلوب است.

پسنديده در عين حال مي‌گويد كه متأسفانه با وجود قانون در حال حاضر از دستگاه‌هاي زباله‌سوز براي امحاي پسماند پزشكي در بيمارستان‌ها استفاده نمي‌شود.مديركل دفتر آب و خاك سازمان حفاظت محيط‌زيست با اشاره به اينكه در حال حاضر تعداد بيمارستان‌هاي فعال كشور حدود 871بيمارستان با 120هزار تخت گزارش شده است، گفت: با درنظر گرفتن ميانگين 750 ليتر فاضلاب توليدي به ازاي هر تخت بيمارستاني، روزانه 90هزار مترمكعب فاضلاب بيمارستاني در كشور توليد مي‌شود.

وي گفت: از 147واحد بيمارستاني فعال در تهران، 104واحد به سيستم تصفيه فاضلاب مجهز شده و 43واحد بيمارستاني فاقد سيستم تصفيه فاضلاب هستند.

 

کد خبر 263296

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha