همشهری آنلاین: ‌مسئول بسیج جامعه زنان سپاه نبی‌اکرم(ص) کرمانشاه از برگزاری کنگره شهیده فوزیه شیردل در مرداد ماه سال جاری خبر داد.

فوزیه شیردل

فرنگیس الماسی در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: این کنگره به مناسبت انتخاب شهیده فوزیه شیردل به عنوان شهیده شاخص سال جاری از سوی سپاه پاسداران برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: امسال برنامه‌های بزرگداشت شهیده فوزیه شیردل در همه استان‌ها برگزار می‌شود. این کنگره به طور شاخص در کرمانشاه برگزار خواهد شد.

به گفته الماسی، در این کنگره ضمن تجلیل از خانواده این شهید گرانقدر تلاش می‌شود تا نسبت به نمایش صحنه پاوه اقدام شود.

وی با اشاره به در حال تدوین بودن کتاب زندگینامه این شهیده، گفت: در صورت اتمام تدوین کتاب رونمایی از آن را در این کنگره در برنامه داریم.

الماسی رونمایی از یادمان زنان شهیده در بلوار زن را از دیگر برنامه‌های حاشیه ای کنگره شهیده فوزیه شیردل در کرمانشاه عنوان کرد و افزود: به همین مناسبت یکی از مدارس کرمانشاه به نام این شهید گرانقدر نامگذاری خواهد شد.

وی برپایی چادرهای پزشکی به مدت یک هفته در پنج منطقه محروم استان به همراه ویزیت رایگان مراجعان را از دیگر برنامه‌های مراسم بزرگداشت شهیده فوزیه شیردل در کرمانشاه برشمرد.

الماسی در ادامه به بیان توضیحاتی در مورد شهیده فوزیه شیردل پرداخت و گفت: این شهیده گرانقدر در سن 20 سالگی به شهادت رسید و نامش در فهرست شهدای ترور می درخشد.شیردل پرستاری بود که به دلخواه برای انجام خدمت خود به پاوه اعزام شد و در سومین سال خدمت خود در پاوه زمانی که ضد انقلاب به پاوه حمله کردند و بیمارستان این شهر را به گلوله بستند مجروح شد و سر انجام در هلی کوپتری که بنا به دستور دکتر چمران جهت انتقال مجروحین پرواز کرد و مورد اصابت گلوله قرار گرفت و منفجر شد، به شهادت رسید.

شهیده فوزیه شیردل به عنوان شهیده شاخص سال جاری کشور از سوی سپاه پاسداران انتخاب شده است.

کد خبر 263130

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha