همشهری آنلاین: معاون آموزشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: بین وضعیت موجود در آموزش عالی کشور و وضعیت مطلوب آن حلقه مفقوده داریم.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاه ایرنا، جعفر میلی منفرد پنجشنبه 29 خرداد در همایش گذار از توسعه کمی به توسعه کیفی در آموزش مهندسی، اظهار داشت: ما با وضعیتی موجود در آموزش عالی مواجه هستیم که حتما باید مورد توجه قرار گیرد ؛ بحث‌های خوب و راهگشایی درباره جهت گیری و افق جدید برای رسیدن از وضعیت جاری به مطلوب در آموزش عالی صورت می گیرد اما بین این دو وضعیت هنوز دارای حلقه‌های مفقوده هستیم.

وی با بیان آنکه باید بطور گام به گام به سمت شرایط مطلوب حرکت کنیم، خاطرنشان کرد: هم اکنون حدود دو هزار و 600 مرکز آموزش عالی، 4.5 میلیون نفر دانشجو داریم که 10 درصد آنها در دانشگاه‌های غیرانتفاعی مشغول تحصیل هستند.

معاون وزیر علوم گفت: 14 درصد از دانشجویان کشور در مقطع کارشناسی ارشد تحصیل می‌کنند که این رقم براساس نقشه جامع علمی باید به 30 درصد برسد.

میلی منفرد اظهار داشت: 150 هزار صندلی در دانشگاه پیام نور و درصد بالایی از صندلی‌ها در دانشگاه آزاد اسلامی خالی هستند زیرا ورود به دوره کارشناسی کاهش یافته است.

وی افزود: تنها یک پردیس دانشگاهی در کشور سال گذشته 800 دانشجوی دکتری جذب کرده و برخی دیگر از پردیس های دانشگاهی نیز 100 نفر بیش از وضعیت خود در دوره دکتری جذب کرده‌اند.

وی با طرح این سوال که مگر تعداد صندلی‌ها در حال حاضر از دانشجویان دانشگاه‌ها بیشتر نشده اما آیا کیفیت آموزشی دچار تحول و دگرگونی شده است؟

میلی منفرد در پاسخ به این سوال، گفت: وقتی فردی را در دوره مهندسی با نمره منفی جذب می‌کنیم، چه بر سر اخلاق می‌آید؟

وی در پایان اظهار داشت: در سند آمایش آموزش عالی، نیاز کشور برای تربیت کارشناسان و متخصصان مشخص نیست.

کد خبر 263087

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha