همشهری آنلاین: مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی آموزشی وزارت علوم با اشاره به انتشار گزارشی که خبر از عدم تغییر عنوان برنامه‌های درسی بازنگری شده در دانشگاه‌ها می‌داد، تاکید کرد: انتشار این گزارش، نگرانی دفتر برنامه‌ریزی آموزشی را بیشتر کرده و لازم است علل عدم تغییر برنامه‌های درسی در برخی دانشگاه‌ها بررسی شود.

بازتاب گزارش همشهری آنلاین

همشهری آنلاین به تازگی در گزارشی با عنوان «فاصله مصوبات ستاد با صف آموزش عالی؛ بازنگری‌هایی که اعمال نشد!» به موضوع بی‌توجهی دانشگاه‌ها نسبت به اجرایی شدن مصوبات شورای برنامه‌ریزی آموزش عالی در حوزه بازنگری عناوین درسی پرداخت.

بر طبق این گزارش، بررسی چند مصوبه شورای برنامه‌ریزی آموزش عالی در حوزه بازنگری عناوین درسی در گروه مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی حاکیست، اغلب دانشگاه‌هایی که رشته‌هایی با عناوین قدیمی «مهندسی کشاورزی - مکانیک ماشین‌های کشاورزی»، «مهندسی آب»، «مهندسی کشاورزی - آب»، «مهندسی کشاورزی - خاکشناسی» و «مهندسی کشاورزی - علوم و صنایع غذایی» در آنها دایر بوده، پس از ابلاغ عناوین جدید نسبت به اجرای ابلاغیه‌ها اقدام نکرده و شاهد این مثال، عدم بروز رسانی پایگاه‌های رسمی این دانشگاه‌هاست.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به انتشار گزارش عدم تغییر عنوان برنامه‌های درسی بازنگری شده در دانشگاه‌ها، به خبرگزاری مهر گفته است: انتشار این گزارش، نگرانی دفتر برنامه‌ریزی آموزشی را بیشتر کرده و لازم است علل عدم تغییر برنامه‌های درسی در برخی دانشگاه‌ها بررسی شود.

اعزام تیم نظارتی به دانشگاه‌ها

عبدالرحیم نوه ابراهیم، مدیر‌کل دفتر برنامه‌ریزی آموزشی وزارت علوم در این رابطه، از اعزام تیم نظارت بر اجرای برنامه‌های درسی بازنگری شده به دانشگاه‌های کشور خبر داد و اعلام کرد که اعزام این هیئت‌ها از هفته آموزش آغاز می‌شود.

نوه ابراهیم گفت: با توجه به اینکه گروه‌های برنامه‌ریزی آموزش عالی در وزارت علوم، برنامه‌های درسی را بازنگری کرده و این برنامه‌ها به دانشگاه‌های کشور ابلاغ شده است، دغدغه ما هم اکنون اجرایی شدن این برنامه‌ها در دانشگاه‌ها و نظارت بر حسن اجرای برنامه‌هاست.

وی ادامه داد: دفتر برنامه‌ریزی آموزشی تصمیم دارد در هر نوبت با اعزام یک تیم به دانشگاه‌های کشور بر اجرا شدن این برنامه‌ها در کلاس‌های درس نظارت کند.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی آموزشی وزارت علوم با بیان اینکه اجرایی کردن این تصمیم از هفته آموزش آغاز می‌شود، اظهار داشت: گروه‌های درسی از طریق دفتر برنامه‌ریزی هر دانشگاه برای دیدار و گفتگو دعوت می‌شوند و تک تک با تمام گروه‌ها مباحثی را مطرح خواهیم کرد.

نوه ابراهیم با اعلام اینکه هم اکنون 70 گروه برنامه‌ریزی درسی در وزارت علوم فعال است، گفت: این گروه‌ها که هر کدام 100 تا 150 نفر عضو دارند از سوی دفتر برنامه‌ریزی آموزشی وزارت علوم به دانشگاه‌های کشور اعزام می‌شوند و رشته‌های درسی حوزه تخصص خود را بررسی می‌کنند.

کد خبر 256824
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز