علی ابراهیمی: با نزدیک شدن به‌ماه مبارک رمضان مسئولان تنظیم بازار از برپایی ۲۵ نمایشگاه طرح ضیافت در استان‌تهران و عرضه اقلام کالایی به نرخ مصوب در ۵نمایشگاه و ۱۶۰میدان میوه و تره بار شهر تهران از ۵تا ۱۴تیر‌ماه امسال خبر می‌دهند.

فروشگاه

پس از دستور رئيس‌جمهور به هيأت وزيران براي تأمين نيازمندي‌ها و دردسترس بودن كافي اقلام خوراكي مورد نياز‌ماه مبارك رمضان اكنون متوليان تنظيم بازار، اتحاديه‌ها و تشكل‌هاي صنفي از ذخاير مطمئن كالايي و برپايي نمايشگاه‌هاي عرضه مستقيم مواد پروتئيني و كالاهاي اساسي با قيمت‌هاي مصوب و تخفيف‌هاي 5تا 20درصدي در چارچوب طرح ضيافت خبر مي‌دهند.

روز گذشته محمود حجتي، وزير جهادكشاورزي با اشاره به ذخاير مطمئن كالايي بر تنظيم بازار‌ماه مبارك رمضان از محل كالاهاي توليد داخلي تأكيد و اعلام كرد: وزارت جهادكشاورزي مسئول توليد و تأمين ذخاير مورد نياز اقلام غذايي كشور است و اين اطمينان را به همه مصرف‌كنندگان مي‌دهد كه در زمينه ذخاير كالاهاي اساسي مانند برنج، مرغ، گوشت قرمز و...‌ماه مبارك رمضان هيچ مشكلي وجود ندارد.

به گفته حسن ركني معاون بهبود امور توليدات دامي اين وزارتخانه نيز توليد گوشت قرمز، مرغ و تخم مرغ بيش از نياز كشور است و انبارها مملو از مواد پروتئيني براي‌ماه رمضان بوده و مردم نبايد براي تأمين اين اقلام هيچ نگراني‌اي داشته باشند چرا كه اكنون ميزان توليد ماهانه و ذخاير گوشت مرغ به‌ترتيب ماهانه 170و 117هزار تن است و در زمينه گوشت قرمز نيز 15هزار تن ذخيره در انبارها موجود بوده و 50هزار تن در دامداري‌ها آماده خريد است. در مورد تخم‌مرغ نيز ماهانه 75هزار تن توليد داريم كه بيش از نياز كشور است و انواع محصولات لبني نيز به وفور توليد مي‌شود.

آغاز به‌كار نمايشگاه‌ها از 5تير‌ماه

معاون برنامه‌ريزي استانداري تهران نيز با اشاره به برپايي 20نمايشگاه طرح ضيافت از 5تا 14تير‌ماه در شهرستان‌هاي استان تهران و 5نمايشگاه در شهر تهران به خبرنگار ما اعلام كرد: با همكاري صنوف توليدي و توزيعي 5نمايشگاه تهران در مصلاي امام خميني، بوستان ارم، فرهنگسراي خاوران، بوستان ولايت و حكيميه تهرانپارس اقلام كالايي مورد نياز مردم مانند گوشت قرمز، مرغ و تخم مرغ، شكر، برنج و حبوبات، روغن نباتي، خرما، پنير و... را به نرخ مصوب و تخفيف 5تا 15درصدي عرضه خواهند كرد. همچنين ستاد تنظيم بازار بررسي افزايش ميزان تخفيف گوشت قرمز، مرغ و كالاهاي اساسي ذخيره‌سازي‌ توسط دولت در اين نمايشگاه‌ها به بيش از 15درصد را در دستور كار قرار داده است.

به گفته نعمت‌الله تركي علاوه بر اين نمايشگاه‌ها در 160ميدان ميوه و تره بار شهر تهران مواد غذايي و پروتيئني به نرخ مصوب سازمان حمايت و تخفيف‌هاي 5تا 20درصدي عرضه خواهد شد. در طرح ضيافت 30هزار تن مرغ، 15هزار تن گوشت قرمز، 13هزار تن روغن از محل ذخاير كالايي عرضه خواهد شد و در زمينه ساير اقلام مانند، حبوبات نيز هيچ افزايش نرخي نسبت به سال قبل نداشته و اين كالاها با تخفيف عرضه خواهد شد.

همچنين قاسمعلي حسني، رئيس اتحاديه بنكداران مواد غذايي اعلام كرد، ثبت نام براي برگزاري 2نمايشگاه ضيافت در مصلاي تهران و حكيميه تهرانپارس آغاز شده و رايزني براي برپايي اين نمايشگاه‌ها در 3نقطه ديگر شهر تهران ادامه دارد كه هنوز قطعي نشده است.

کد خبر 262819

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha