یکشنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۹:۰۱
۰ نفر

بازار معاملات بلوکی از ۲۶ خرداد امکان جدیدی را در کنار معاملات عادی بازار در اختیار سهامداران حقوقی و حقیقی قرار می‌دهد تا بتوانند از این پس، براساس توافق با طرف عرضه، زمان تسویه معاملات را مشخص کنند.

بورس

به گزارش پايگاه اطلاع‌رساني بازار سرمايه، محمود رضا خواجه نصيري مدير نظارت بر بازارها و بورس‌هاي سازمان بورس و اوراق بهادار با بيان مطلب فوق درباره ايجاد بازار معاملات بلوكي از امروز گفت: براساس دستورالعمل جديد، از26 خرداد بازار معاملات بلوكي همزمان با معاملات بازار عادي كار خود را شروع مي‌كند.

اين مقام مسئول درباره مزاياي بازار بلوك افزود: اين بازار به درخواست سهامداران حقوقي و سهامداران حقيقي بزرگ براي رونق گرفتن هرچه بيشتر معاملات ايجاد شده و نكته‌اي كه در اين بازار بر آن تمركز شده ايجاد تسهيل در شرايط معاملات بلوكي است. وي ادامه داد:

با توجه به اينكه بعضاً شرايط عمومي بازار به‌ويژه ضرورت اصلاح ساختار شركت‌هاي حقوقي و جا به جايي سهامداران حقوقي، مانع از مبادلات بلوك‌هاي بزرگ مي‌شود، اين بازار اجازه مبادلات در حجم بزرگ‌تر با محدوديت كمتر نسبت به بازار عادي را فراهم كرده است. وي با اشاره به ايجاد شرايط تسويه خارج از پاياپاي گفت: در اين بازار بلوك‌هاي بالاي 5ميليون سهم براي سهام بزرگ و 2.5 ميليون سهم براي سهام كوچك درنظر گرفته شده است و سهامداران مي‌توانند بلوك‌هاي در اين ارقام را معامله كنند و با توجه به تسهيلات خارج از پاياپاي مي‌توانند با توافق با طرف عرضه تنوع مورد نياز را براي زمان تسويه معاملات ايجاد كنند.خواجه نصيري تأكيد كرد: دامنه معامله در اين بازار در مثبت و منفي 4روزانه خواهد بود .

کد خبر 262677

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha