چهارشنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: سخنگوی وزارت امور خارجه با محکومیت تحرکات تروریستی در عراق گفت: متاسفانه این اقدامات با حمایت‌های گروه‌های تروریستی در منطقه به عمل می‌آید که موجب تبعات منفی در برخی کشورها و منطقه هستیم و امیدواریم این مسائل با همبستگی مجموعه عوامل و مسوولان عراقی پایان یابد.

افخم

افخم با اشاره به مذاکرات ایران و‌ آمریکا اظهار کرد: تیم مذاکراتی کشورمان طی دو روز گذشته و امروز و فردا دیدارهای صریح و جدی را با طرف‌های مذاکراتی خود شروع کرده است.

وی ادامه داد: دیدار با طرف آمریکایی با حضور نماینده اتحادیه اروپا خانم اشمیت انجام شد.

به گزارش ايسنا، افخم گفت: چارچوب گفت‌وگوها کاملا متمرکز بر موضوع هسته‌ای بوده و گفت‌وگوها صریح، شفاف و جدی بوده است. همانطور که مسئول هیات ایرانی اشاره کردند در مجموع گفت‌وگوها مفید بوده است و سعی می‌شود گفت‌وگوها تا قبل از دور جدید گفت‌وگوها در وین در سطوح کارشناسی و سیاسی به طور منسجم‌تری انجام شود تا ابعاد بیشتری بررسی و دیدگاه‌ها مبادله شود. همچنین در این روند از زمان بهترین استفاده به عمل می آید.

سخنگوی وزارت خارجه تصریح کرد: اولویت ایران احقاق حقوق هسته‌ای‌اش است و فکر می‌کنیم پذیرش واقعیت بخش مهمی از روند جاری مذاکرات است که طرف‌های مذاکره‌کننده ما باید به سمت آن حرکت کنند و در مسیر احترام حقوق ملت ایران و تثبیت این حقوق معتقدیم که باید تصمیم سختی بگیرند.

وی همچنین درباره نماینده ایران در چهل و یکمین اجلاس مشورتی سازمان همکاری‌های اسلامی در جده گفت: این اجلاس 28 و 29 خرداد برگزار شود و آقای سرمدی قائم مقام وزارت خارجه ریاست هیات ایرانی را برعهده دارد.

 

کد خبر 262301

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha