دادستان کل کشور از عزم راسخ قوه قضاییه برای مقابله با متجاوزان به عرصه‌های جنگلی و منابع طبیعی خبر داد.

حجت‌الاسلام محسني‌اژه‌اي كه براي بازديد از مناطق سيل زده به مازندران سفر كرده است گفت كه مصمم هستيم با بهره‌گيري از همه نيروها از تجاوزات به عرصه‌هاي جنگلي و دريا جلوگيري كنيم. اين اظهارات محسني اژه‌اي نقطه عطفي در حفاظت و صيانت از جنگل‌ها و حريم دريا محسوب مي‌شود.

دادستان كل كشور در حالي از عزم قاطع قوه قضاييه براي مقابله با متجاوزان به انفال خبر مي‌دهد كه اسفندماه گذشته، مهندس خداكرم جلالي، رئيس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخيزداري كشور از حمايت‌هاي رهبر معظم انقلاب براي برخورد با زمين‌خواري و متجاوزان به عرصه‌هاي جنگلي و منابع طبيعي كشور خبرداد. جلالي گفت كه بنا به حمايت‌هاي رهبر معظم انقلاب و عنايت خاص ايشان به حفظ منابع طبيعي، سازمان جنگل‌ها ومراتع كشور با همه متخلفان برخورد مي‌كند و تفاوتي هم نمي‌كند چه نهاد، ارگان يا فردي عرصه‌اي را تصرف كرده باشد؛ حتي نهادهاي نظامي و انتظامي هم از اين قاعده مستثني نيستند.

بحث تجاوز و تصرف به عرصه‌هاي جنگلي و منابع طبيعي كشور سال‌هاست كه به يكي ا زموضوعات ثابت نشست‌هاي خبري سازمان جنگل‌ها و مديران كل منابع طبيعي در استان‌ها تبديل شده وآمارها نشان از آن دارد كه پديده شوم تجاوز به عرصه‌هاي طبيعي كشور همچنان يكي از معضلات عمده تخريب رويشگاه‌هاي جنگلي و اراضي طبيعي است تا آنجا كه رئيس سازمان جنگل‌ها اسفندماه گذشته بي‌آنكه آماري از زمين‌خواري به‌دست بدهد اعلام كرد كه سالانه به‌طور متوسط 30هزار هكتار از عرصه‌هاي تصرف‌شده به منابع طبيعي بازمي‌گردد اما عرصه‌هاي تصرف شده و زمين‌خواري بيش از اين ميزان است.

اكنون به‌نظر مي‌رسد دادستان كل كشور كه نگاه و رويكردي مثبت به حفاظت محيط‌زيست دارد در راستاي منويات رهبر معظم انقلاب مصمم است با متجاوزان و تخريب‌كنندگان محيط‌زيست و منابع طبيعي كشور قاطعانه برخورد كند. اين تصميم از آن‌رو اهميت دارد كه با وجود تلاش‌هاي سازمان جنگل‌ها و سازمان حفاظت محيط‌زيست، همواره متجاوزان و زمين‌خواران با سوءاستفاده از خلأ‌هاي قانوني، با تصرف عرصه‌هاي جنگلي و اراضي ملي و تغيير كاربري اين اراضي به ثروت‌هاي بادآورده دست يافته‌اند. و البته طي سال‌هاي اخير 11جنگلبان در دفاع از عرصه‌هاي ملي و طبيعي به‌دست قاچاقچيان و متجاوزان به شهادت رسيده و 370نفر مجروح، قطع نخاع و نقص عضو شده‌اند. دادستان كل كشور ضمن تأكيد بر مبارزه با متجاوزان به جنگل و حريم دريا به مهر گفت: در سال‌هاي اخير درباره تخريب جنگل گزارش‌هايي دريافت شده و جلوگيري ازتخريب جنگل به يكسري مسائل حقوقي و رفع تجاوزات بستگي دارد.

دادستان كل كشور با تأكيد بر مديريت صحيح جنگل گفت كه ما نمي‌توانيم بگوييم از جنگل مطلقا استفاده نشود بلكه بايد روي مديريت صحيح جنگل برنامه‌ريزي شود كه چگونه باشد. بايد هم بهره‌برداري از جنگل صورت گيرد و هم بهره برداري، صحيح باشد تا جنگل تخريب و منجر به فرسايش نشود.

دادستان كل كشور با اشاره به تجاوزات صورت گرفته در عرصه‌هاي جنگلي تأكيد كرد كه مصمم هستيم با كمك همه نيروها از تجاوز به اين عرصه‌ها جلوگيري شود. وي همچنين درباره معضل تجاوز به حريم دريا گفت: دريا و رودخانه داراي حريم و بستري است كه بايد رعايت و از تجاوز به آن جلوگيري شود.

کد خبر 262265

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha