همشهری آنلاین: رجب طیب اردوغان، نخست‌وزیر ترکیه، عصر دیروز به وقت آنکارا پس از پایان نشست شورای راهبردی ایران و ترکیه در یک کنفرانس مطبوعاتی مشترک با حسن روحانی رییس جمهور کشورمان شرکت کرد و به تشریح نتایج مذاکرات دو هیات ایرانی و ترکیه پرداخت.

اردوغان

به گزارش خبرنگار اعزامی ايسنا به آنکارا، رجب طیب اردوغان دیدار مقامات دو کشور را مفید و سازنده عنوان کرد و گفت: در جریان این ملاقات‌ها و مذاکرات، 10 موافقت‌نامه بین مقامات دو کشور امضا شد.

وی همچنین با اشاره به برگزاری اولین نشست شورای راهبردی ایران و ترکیه گفت: ایران و ترکیه جزو ریشه‌دارترین کشورهای منطقه هستند و همکاری‌های دوستانه آنها قدمتی بیشتر از تاریخ برخی کشورها دارد.

اردوغان با بیان اینکه روابط دو کشور بسیار عمیق است و مقامات دو کشور در تلاش هستند که روابط‌شان را بیش از گذشته ارتقا دهند، گفت: درصدد هستیم تعرفه قرارداد تجارت ترجیحی را قبل از اینکه پارلمان تعطیل شود، به تصویب برسانیم و اجرای آن را سرعت ببخشیم.

وی با اشاره به ضیافت ناهاری که به مناسبت سفر رییس جمهور به ترکیه برگزار کرده بود، گفت: در این ضیافت ناهار نیز دیدگاه‌های دو کشور در مورد مسائل مختلف از جمله در مورد عراق، سوریه را ارزیابی کردیم.

اردوغان به گفت‌وگوهای دو کشور در زمینه انرژی اشاره کرد و گفت: ما در تلاش هستیم سطح همکاری‌های دو کشور را تا سال 2015 به 30 میلیارد دلار برسانیم.

 

کد خبر 262155

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha