همشهری‌آنلاین: سفیر جمهوری اسلامی ایران در ترکیه با بیان اینکه رئیس جمهور کشورمان صبح ۱۹ خرداد ماه وارد آنکارا خواهد شد، گفت: روحانی ابتدا با عبدالله گل رئیس جمهور و همچنین رجب طیب اردوغان نخست وزیر ترکیه دیدار و گفتگو خواهد داشت.

روحانی

مهر نوشت: علی رضا بیکدلی سفیر جمهوری اسلامی ایران در ترکیه با اشاره به اینکه رئیس جمهور کشورمان صبح فردا وارد آنکارا خواهد شد، اظهار داشت: آقای روحانی فردا ابتدا با عبدالله گل رئیس جمهور و همچنین رجب طیب اردوغان نخست وزیر ترکیه دیدار و گفتگو خواهد داشت.

وی افزود: با حضور رئیس جمهور فردا اجلاس شورای عالی روابط ایران و ترکیه نیز تشکیل می شود و از هر طرف شمار زیادی از اعضای کابینه در این اجلاس حضور خواهند داشت.

بیکدلی تأکید کرد: رئیس جمهور روز سه شنبه با ایرانیان مقیم ترکیه و همچنین تجار ایرانی مقیم ترکیه و تجار ترک دیدارهای جداگانه ای خواهد داشت .مصاحبه هایی با رسانه های ترکیه نیز در برنامه های رئیس جمهور در نظر گرفته شده است که طبق برنامه انجام خواهد شد.

سفیر کشورمان در آنکارا همچنین در این باره که رئیس جمهور ایران بعد از 20 سال به آنکارا سفر می کند، اظهار داشت : سفرهایی که در گذشته صورت گرفته به منظور برگزاری اجلاس های مختلفی بوده است که در استانبول برگزار شده و روسای جمهور در طول سال های گذشته بر اساس روابط دیپلماتیک و دعوت رسمی دو جانبه به آنکارا سفر نکرده اند.

وی خاطرنشان کرد: سفر رئیس جمهور کشورمان به ترکیه بسیار مهم است و به ویژه با برگزاری شورای عالی روابط ایران و ترکیه فرصت خوبی برای گسترش روابط در هر دو کشور خواهد بود.

تخصصی‌ترین هیات همراه روحانی را در سفر به ترکیه همراهی می‌کنند

ايسنا نيز نوشت: معاون سیاسی دفتر رئیس جمهور با اشاره به اهمیت سفر حسن روحانی به ترکیه، هیات همراه رئیس جمهور را از تخصصی‌ترین هیات‌های تاریخ دیدارهای تهران آنکارا دانست.

حمید ابوطالبی در صفحه توییتر خود در آستانه سفر رئیس جمهور به ترکیه نوشت: سفر ترکیه روز دوشنبه آغاز می‌شود، ایران و ترکیه حساسیت‌های ویژه ژئوپلیتیکی دارند.

وی ادامه داد که ایران به عنوان مرکز ثبات و توسعه و پل ارتباطی اقتصادی ترکیه با مشرق زمین محسوب می‌شود و ترکیه به عنوان پل ارتباطی با اروپا، وهر دو کشور به عنوان ستون‌های اصلی جهان اسلام در کسب بازارهای تجارت کالاهای حلال و توسعه و صنعت در جهان اسلام هستند.

معاون سیاسی دفتر رئیس‌جمهور هم چنین هیات همراه روحانی را از تخصصی‌ترین هیات‌ها در تاریخ دیدارهای دو کشور در چهار دهه اخیر در کل منطقه دانست و افزود: مقامات ترکیه اهمیت این هیات و سفر را به خوبی می‌دانند.

ابوطالبی با اشاره به برگزاری اولین نشست شورای عالی رتبه همکاری های ایران و ترکیه تصریح کرد که این نشست با شرکت نیمی از وزیران کابینه ایران و ترکیه و به ریاست رئیسان جمهور دو کشور تحولی مهم در راهبردی کردن روابط است.

کد خبر 261915

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha