دوشنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۱
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: کتاب امام‌خمینی، تنها گزینه نوشته دکتر فتحی شقاقی با ترجمه سیدهادی خسروشاهی است که توسط انتشارات اطلاعات منتشر شده است.

کتاب امام خمینی تنها گزینه

اين كتاب در واقع شامل سه اثر از شهيد دكتر فتحي شقاقي است:

1) امام خميني، تنها گزينه: در اين اثر به اجمال درباره تاريخ معاصر ايران و انديشه تشيع بحث‌هايي مطرح مي‌شود كه براي خواننده عرب و بويژه نسل جوان مسلمان آن، آگاهي از آنها، اهميت خاصي دارد... و پس از مقدماتي از تاريخ ايران و چگونگي سلطه و نفوذ استعمار و ايادي آن، سرانجام مؤلف شهيد در جمع‌بندي نهايي به اين نتيجه رسيده است كه راه‌حل اسلامي و آلترناتيو واقعي در قبال دشمن مشترك مسلمانان، امام خميني و روش مردم‌گراي ايشان است.

2) شيعه و سني، غوغاي ساختگي: در اين رساله، شهيد شقاقي از توطئه و برنامه دشمنان اسلام و غرب و عده‌اي از جاهلان براي ايجاد تفرقه و فاصله و اختلاف بين شيعه و سني و فعاليتهاي تبليغاتي گسترده آنان در اين خصوص، سخن مي‌گويد.

3) مركزيت مسئله فلسطين: مسئله فلسطين يكي از اصلي‌ترين مسائل جهان اسلام، بلكه مهمترين مسئله دنياي اسلام است. شهيد شقاقي در رساله سوم به اين موضوع و اهميت آن براي مسلمانان پرداخته است.

مطالعه اين كتاب، نوع انديشه رهبري سازمان جهاد اسلامي را درباره ايران، شيعه و سني و مسئله فلسطين بخوبي نشان مي‌دهد.

كتاب امام‌خميني، تنها گزينه در قطع وزيري و در 328 صفحه مي‌باشد كه چاپ دوم آن به قيمت 1600 تومان روانه بازار كتاب شده است.

کد خبر 262070
منبع: همشهری آنلاین

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha