همشهری آنلاین: یک مورخ و روزنامه‌نگار آمریکایی گفت که رژیم صهیونیستی و گروهک تروریستی منافقین برای جعل ادعا علیه برنامه انرژی هسته‌ای ایران با یکدیگر مخفیانه همکاری می‌کنند.

گرت پوتر مورخ امریکایی

گرت پورتر گفت: او شواهدی از اسنادی که گروهک منافقین سال ۲۰۰۴ در اختیار سازمان اطلاعات آلمان قرار داده در اختیار دارد که ادعا می‌کند ایران به دنبال دستیابی به سلاح‌های هسته‌ای است.

وی افزود: بدون شک سازمان منافقين این اطلاعات را از اسرائیل گرفت، سندی که سازمان منفاقين را به اسرائیل پیوند می‌دهد و اثبات می‌کند که این سازمان سال‌ها است برای اسرائیل جاسوسی می‌کند.

به گزارش ایسنا، نویسنده کتاب «بحران ساختگی: داستان ناگفته هراس از ایران هسته‌ای» در ادامه گفت: شواهد کاملا قانع‌کننده‌ای وجود دارد که «ساختگی» بودن اسناد گروهک منافقین را اثبات می‌کنند.

وی تصریح کرد که رژیم اسرائیل و آمریکا با افزایش ادعاهای خود مبنی بر این که ایران در حال انجام «برنامه مخفیانه برای دستیابی به سلاح‌های هسته‌ای است» در سال ۱۹۸۳ اسنادی را علیه ماهیت صلح‌آمیز برنامه هسته‌ای ایران جعل کردند.

این محقق روزنامه‌نگار در مصاحبه با شبکه پرس تی‌وی گفت: در دوران هشت ساله ریاست جمهوری جورج دبلیو بوش رژیم اسرائیل تلاش کرد «مجموعه‌ای از اسناد را ایجاد کند که نشان دهد ایران به دنبال سلاح‌های هسته‌ای است.»

وی یادآور شد: با این حال، آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به روشنی گفت که صحت آن اسناد مشخص نشده است.

پورتر گفت: محمد البرداعی، رئیس وقت آژانس، تاکید کرد این اسناد نباید به عنوان سند در ارتباط با برنامه هسته‌ای ایران استفاده شود.

کد خبر 261719
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha