همشهری آنلاین: جمع کثیری از چهره‌های علمی، فرهنگی و سیاسی از زمان بستری شدن آیت‌الله مهدوی کنی رئیس مجلس خبرگان رهبری در بیمارستان بهمن تهران، برای عیادت ایشان در این بیمارستان حضور یافته و در اظهارنظرهای کوتاهی، آیت‌الله مهدوی کنی را نمونه کامل اعتدال و اخلاق‌مداری در جامعه اسلامی دانستند.

آیت الله مهدوی کنی

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامي و حجت‌الاسلام والمسلمين حسن روحاني، آيت‌الله صادق آملی لاریجانی و دكتر علي لاريجاني روساي سه قوه و آيت‌الله اكبر هاشمي رفسنجاني به عيادت آيت‌الله محمدرضا مهدوي كني در بيمارستان بهمن تهران رفتند.

آیت‌الله سید محمود هاشمی شاهرودی، آيت‌الله احمد جنتي، آیت‌الله سید احمد خاتمی، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد محمدی گلپایگانی، آیت‌الله محمدعلی موحدی کرمانی، حجت‌الاسلام والمسلمین علی‌اکبر ناطق نوری، آیت‌الله محمدعلی تسخیری، آیت‌الله محسن کازرونی، حجت‌الاسلام والمسلمين سید حسن خمینی، حجت‌الاسلام و المسلمین محمدحسین ابوترابی‌فرد، حجت‌الاسلام والمسلمين ابراهیم رئیسی، حجت‌الاسلام والمسلمين مجید انصاری، حجت الاسلام والمسلمین سید محمود علوی، حجت‌الاسلام والمسلمين حيدر مصلحي، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدعلی شهیدی، سرلشکر صالحی، دكتر علي اكبر ولايتي، دكتر اسحاق جهانگیری، دکتر محمدباقر قالیباف، دكتر علیرضا مرندی، دكتر غلامعلي حدادعادل، دكتر محسن اسماعیلی، محمد شریعتمداری، دكتر عباس آخوندي، دكتر رضا فرجی‌دانا،  دكتر حميد ميرزاده، دكتر محسن رضايي، دکتر حسام‌الدین آشنا، دكتر محمود واعظي، دكتر سعید جلیلی، دكتر سید حسن قاضی‌زاده هاشمی، محمدحسین صفارهرندی، دكتر سید محمد حسینی، حجت‌الاسلام شهاب مرادی، دكتر جعفر توفیقی، سردار محمدرضا نقدی و سردار احمدرضا رادان از جمله مسئولاني هستند كه طي دو روز اخير به عيادت رئيس مجلس خبرگان رهبري رفته‌اند.

علاوه بر اين جمع كثيري از اعضاي مجلس خبرگان رهبري، نمايندگان مجلس شوراي اسلامي، مديران قوه مجريه، اعضاي هيئت علمي دانشگاه امام صادق (ع) و چهره‌هاي علمي، فرهنگي و سياسي كشور به عيادت رئيس مجلس خبرگان رهبري رفته‌اند.

برخي از ملاقات‌كنندگان، پس از عيادت آيت‌الله مهدوي كني، با حضور در جمع خبرنگاران مستقر در بيمارستان محل بستري آيت الله مهدوي كني، درباره ويژگي‌هاي ايشان مطالبي عنوان نموده و از مردم طلب دعا براي شفاي ايشان كردند. بسياري از ملاقات‌كنندگان، آيت‌الله مهدوي كني را نمونه كاملي از اخلاق‌مداري و اعتدال دانستند.   

مهمترين اظهارنظرهاي شخصيت‌ها پس از بستري شدن آيت الله مهدوي كني در بيمارستان، در جدول آمده است:

رديف

شخصيت

اظهارنظر

1

حجت‌الاسلام والمسلمين حسن روحاني
رییس جمهوری

آیت‌الله مهدوی کنی رییس مجلس خبرگان رهبری از چهره‌های بنام انقلابی، فرهنگی، علمی و دینی ما در کشور و مورد احترام روحانیت و همه مردم است.

2

آیت‌الله احمد جنتي
دبير شوراي نگهبان

آیت‌الله مهدوی کنی روحانی مبارز و انقلابی کشور به حساب می‌آید و با ایشان در مدرسه فیضه قم آشنا شدم. این عالم بزرگ ویژگی‌های علمی و اخلاقی خاصی دارد و در سال‌های مبارزات، مقابل دشمن ایستادگی کرد و دچار زجرها و شکنجه‌های بیشماری شد.

3

دكتر علی لاریجانی
رئيس مجلس شورزاي اسلامي

پس از عیادت از رییس مجلس خبرگان، گفت: آن طوری که پزشکان توضیح دادند وضعیت ایشان از شرایط نسبتا پایداری برخوردار است. تغییر جدیدی در حال ایشان به وجود نیامده و انشالله خداوند با دعای مومنین شفای عاجل عنایت فرماید.

4

آیت الله سيد محمود هاشمی شاهرودی
عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام

پس از عیادت از رییس مجلس خبرگان رهبری گفت: وضعيت آیت‌الله مهدوی کنی روند پایداری دارد. امیدوارم با عنایت خداوند و دعای مردم و علما صحت و سلامتی به ایشان بازگردد و ما به خدمت ایشان برسیم.

5

آیت‌الله سید احمد خاتمی
عضو مجلس خبرگان رهبري و امام جمعه موقت تهران

وضعیت سلامتی ایشان در شرایط بهبودی قرار دارد و امیدواریم این وضعیت استمرار داشته باشد. ایشان از مفاخر ما و چهره‌ای مطرح در عرصه علمی، سیاسی و فرهنگی هستند. آیت‌الله مهدی کنی فردی ولایی هستند و با همان شکوهی که از امام خمینی (ره) دفاع می‌کردند، هم اکنون از رهبر معظم انقلاب دفاع می‌کنند.

6

حجت‌الاسلام والمسلمين علی اکبر ناطق نوری
 رییس دفتر بازرسی مقام معظم رهبري

آیت‌الله مهدوی کنی شاگرد درس امام راحل بودند و امیدوارم با دعای مردم شاهد بهبودی دوباره ایشان باشیم. آیت‌الله مهدوی کنی خدمات ارزنده‌ای را در پیروزی و پس از انقلاب اسلامی ارائه کردند و معتمد امام راحل بوده و مورد اعتماد مقام معظم رهبری هستند.

7

حجت‌الاسلام و المسلمین محمدحسین ابوترابی‌فرد
نايب رئيس مجلس شوراي اسلامي

  • مردم برای شفای آیت‌الله مهدوی کنی دعا و حمد شفاء بخوانند. من از پیش از پیروزی انقلاب اسلامی ایشان را به عنوان یکی از علمای هوشمند در عرصه فعالیت‌های سیاسی می‌شناختم. آیت‌الله مهدوی کنی در طی این سال‌ها با اعتقاد راسخ به مکتب امام خمینی (ره) فعالیت می‌کند.
  • نزدیکان آیت‌الله مهدوی کنی به ایشان توصیه داشتند که به دلیل وضعیت نامناسب جسمانی‌شان در مراسم ارتحال حضور پیدا نکنند اما ایشان تصریح کردند كه تجلیل از امام خمینی (ره) از وظایف اصلی من است و نمی‌توانم در این شرایط حضور پیدا نکنم.
  • اعتقاد به راه و تفکر سیاسی امام خمینی (ره) از شاخصه‌های آیت الله مهدوی کنی است و ایشان با علم، بصیرت و وارستگی و به دور از تعلقات مادی از امام خمینی (ره) پیروی می‌کند. بعد از ارتحال امام خمینی (ره)، آیت‌الله مهدوی کنی بازوی قدرتمند رهبری بوده و همواره از ایشان حمایت و تبعیت می‌کند.

 

8

محمد شريعتمداري
 معاون اجرايي رئيس جمهور

آیت الله مهدوی کنی در دوران حضور تندروها، نماد اعتدال در کشور بودند و با گشاده‌رویی با بی‌مهري‌ها‍‌ برخورد می‌کردند. اخلاق‌مداری ایشان برای کشور امروز یک ضرورت است. وقتی میان طرفین سیاسی دعوایی شکل می‌گرفت آیت الله مهدوی کنی از سوی امام راحل مامور به حل مسائل می‌شدند و به عبارتی ایشان مظهر ایجاد تعادل و توازن و تراز در بخش‌های مختلف در سال‌های اخیر بودند.

9

حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدعلی شهیدی

ما طلبه‌ها آیت‌الله مهدوی کنی را سلمان زمان می‌دانیم و از این دست افراد در جامعه کم هستند. آیت‌الله مهدوی کنی همواره آنچه ولایت تشخیص می‌دهد را با حریت و آرامش تبعیت می‌کنند. آیت‌الله مهدوی کنی تعبد بی‌نظیری به امام خمینی (ره) و پس از آن به رهبری دارند.

10

دكتر محسن رضايي
دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام

پس از عیادت آیت الله مهدوی کنی در بیمارستان بهمن تهران، گفت: آیت‌الله مهدوی کنی از یاران وفادار امام خمینی (ره) و ستون‌های انقلاب و نظام جمهوری اسلامی هستند و امیدواریم با کمک خداوند و دعای خیر مردم حال وی بهبود پیدا کند.

11

محمود واعظی
وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات

مهمترین شاخصه آیت‌الله مهدوی کنی این است که همواره مسیر اعتدال را حفظ کرده‌اند. آیت الله مهدوی کنی هم در دوره قبل از انقلاب و هم در سال‌های بعد از انقلاب، خدمات قابل توجهی در راستای اهداف انقلاب اسلامی انجام داده‌اند. آیت‌الله مهدوی کنی همواره همراه امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب بوده‌اند.

12

دكتر حمید میرزاده
 رئیس دانشگاه آزاد اسلامي

آیت‌الله مهدوی‌کنی از یاران و استوانه‌های اصیل انقلاب اسلامی هستند و من این افتخار را داشتم که اولین حکم حکومتی خود را برای فرمانداری سیرجان از ایشان به عنوان وزیر کشور وقت دریافت کنم. از همان زمان شاهد اخلاق زیبای ایشان بودم که علاوه بر تقوا، مشی اعتدالی را نیز رعایت می‌کردند و این باعث می‌شود که همواره در راستای حفظ انقلاب گام بردارند. ایشان اهتمام زیادی به اجرای احکام اسلامی در حکومت داشتند و از این رو نمی‌توانست در جلوگیری از تندروی‌ها و حفظ اعتدال گذشت کند. آیت‌الله مهدوی‌کنی نمونه‌ای کامل از اعتدال است.

13

دكتر غلامعلي حداد عادل
رئيس فرهنگستان زبان و ادب فارسي

پزشکان آن کاری که از دستشان برمی‌آمد را انجام دادند و دعا کنیم که خدا وجود ایشان را برای کشور و انقلاب حفظ کند. آیت‌الله مهدوی کنی یک روحانی تمام عیار است یعنی همه خوبی‌هایی که یک روحانی مسلمان باید داشته باشد ایشان دارد. تقوا، فقاهت، علم، شجاعت و مبارزه از خصوصیات رییس مجلس خبرگان رهبري است؛ از اینها بالاتر بصیرت است که آیت‌الله مهدوی کنی از آن برخوردار است. علامت بصیرت، اطاعت از امام و حمایت از رهبری است كه آیت‌الله مهدوی کنی از این مهم غافل نبوده به همین منظور پیش مردم عزیز است.

14

سردار محمدرضا نقدی
رییس بسیج مستضعفین

ایشان تا کنون با تمام وجود در مسیر انقلاب اسلامی و ولایت فقیه بوده و همیشه در خدمت به نظام و انقلاب اسلامی پیشقدم است. آیت‌الله مهدوی کنی از شخصیت‌های برجسته و مهم کشور به حساب می‌آید و هرگز نمی‌توانیم خود را با مواضع انقلابی این عالم برجسته بسنجیم. ایشان فردی با اخلاص و انقلابی است و همیشه در مسیر ولایت و انقلاب قراردارد و باید برای سلامتی ایشان دعا کنیم و امیدواریم باردیگر ایشان را با سلامتی کامل ببینیم.

کد خبر 261626
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha