همشهری آنلاین: فرنگی‌کاران کشورمان در روز نخست رقابت‌های کشتی فرنگی قهرمانی جوانان آسیا، صاحب ۵ مدال طلا و یک نقره شدند تا قهرمانی زودهنگام را در این مسابقات بدست آورند.

greco roman

به گزارش خبرگزاری فارس، تیم ملی کشتی فرنگی جوانان کشورمان در روز نخست رقابت‌های کشتی قهرمانی آسیا که در شهر اولان باتور مغولستان در حال برگزاری است با کسب 5 مدال طلا در اوزان 60، 66، 74، 84 و 96 کیلوگرم و یک مدال نقره در وزن 55 کیلوگرم با اختلاف زیاد در صدر جدول رده بندی قرار گرفت. با توجه به نتایج کسب شده و پیش از برگزاری مسابقات دو وزن باقیمانده از همین حالا ایران قهرمانی زودهنگام این رقابت‌ها را بدست آورد.

تیم کشورمان در پایان روز نخست با 59 امتیاز در صدر قرار گفته است و تیم‌های قزاقستان و قرقیزستان به ترتیب با 44 و 41 امتیاز در رده‌های دوم و سو قرار دارند.

با توجه به قرعه‌کشی روز دوم رقابت‌ها در اوزان 50 و 120 کیلوگرم و حضور نمایندگان کشورمان در جمع 8 کشتی‌گیر برتر اوزان خود، حتی در صورت شکست و حذف نمایندگان کشورمان در مسابقات فردا، هر کدام حداقل موفق به کسب 3 امتیاز خواهند شد که با احتساب 59 امتیاز روز نخست مجموع امتیازات ایران به 65 امتیاز خواهد رسید. با توجه به این شرایط حتی اگر کشتی‌گیران قزاقستان، نزدیک‌ترین تعقیب کننده ایران، در 2 وزن باقیمانده قهرمان شوند و 10 امتیاز ممکن را کسب کنند؛ مجموع امتیازات قزاق‌ها 64 خواهد شد که در اینصورت هم قهرمانی ایران مسجل خواهد بود.

* نتایج کشتی‌گیران کشورمان در 5 وزن برگزار شده به شرح زیر است:

در وزن 55 کیلوگرم بهروز ملکی پس از استراحت در دور نخست در دور دوم با نتیجه 10 بر یک اوسکونبای عبدوپاتایف از قرقیزستان را شکست داد. وی در مرحله نیمه نهایی نیز با نتیجه 10 بر یک از سد دایکی کوبایاشی از ژاپن گذشت و به دیدار فینال راه یافت، اما با نتیجه 9 بر صفر مغلوب پونتساگ اردنبیلگ از مغولستان شد و به مدال نقره بسنده کرد.

علی ارسلان در وزن 60 کیلوگرم پس از استراحت در دور نخست در دور دوم با نتیجه 3 بر 2 میربیک آیناگولوف از قزاقستان را شکست داد. وی در مرحله نیمه نهایی با نتیجه 10 بر 3 بیتوسول کیوم از کره جنوبی را مغلوب کرد و به دیدار پایانی رسید. ارسلان در فینال با ضربه فنی (4 بر 2) از سد راویندر از هند گذشت و صاحب گردن آویز طلا شد.

در وزن 66 کیلوگرم رامین طاهری در دور نخست با نتیجه 11 بر صفر ریوجی آمیمیا از ژاپن را مغلوب کرد. وی در دور دوم با نتیجه 9 بر صفر نورجان بک عبدوگانیف از قرقیزستان را پشت سر گذاشت. طاهری در نیمه نهایی نیز با نتیجه 11 بر 2 از سد کیونگ دو جونگ از کره جنوبی گذشت و به دیدار فینال راه یافت. نماینده کشورمان در دیدار فینال مقابل کوسرایف اوبلوبردیف از تاجیکستان قرار گرفت، اما به دلیل دیر حاضر شدن حریف، داوران دست طاهری را به عنوان فرد پیروز بالا بردند.

پیام بویری در وزن 74 کیلوگرم در دور اول با ضربه فنی (11 بر صفر) جانگ چانگ لی از چین را شکست داد. وی در دور دوم نیز با نتیجه 8 بر صفر از سد نایوکی هانایاما از ژاپن گذشت. بویری در نیمه نهایی با شکست 8 بر 7 تامرلان شادوکایف از قزاقستان به دیدار فینال راه یافت. نماینده کشورمان در فینال با نتیجه 14 بر 4 از سد آسان آسانوف از قرقیزستان گذشت و مدال طلا را از آن خود کرد.

در وزن 84 کیلوگرم علی شریفی پس از استراحت در دور نخست در دور دوم با نتیجه 4 - صفر، آیشان از چین را شکست داد. وی در مرحله نیمه نهایی نیز با نتیجه 6 بر صفر محمدعلی شمس الدین‌اف از ازبکستان را شکست داد و به دیدار فینال رسید. شریفی در این دیدار نیز در کمتر از دو دقیقه ساندپ از هند را شکست داد و مدال طلا را بر گردن آویخت.

محمد ابراهیمی در وزن 96 کیلوگرم پس از استراحت در دور اول در دور دوم با نتیجه 8 بر صفر مانداح ادر از مغولستان را پشت سر گذاشت. وی در مرحله نیمه نهایی نیز با ضربه فنی (14 بر 5) کیونگ کیم از کره جنوبی را شکست داد و به دیدار فینال راه یافت. ابراهیمی در دیدار فینال با نتیجه 7 بر 4 از سد علیم خان سیزدیکوف از قزاقستان گذشت و نشان طلا را بر گردن آویخت.

رقابت‌های اوزان 50 و 120 کیلوگرم کشتی فرنگی جمعه برگزار می‌شود.

کد خبر 261591

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار کشتی و وزنه‌برداری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha