سه‌شنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۳ - ۰۵:۳۴
۰ نفر

قرار گرفتن بیماری ‌ام اس در گروه بیماری‌های خاص منوط به تصویب آن در مجلس است. مدیرعامل انجمن ‌ام اس، گفت: یکی از خواسته‌های بیماران ‌ام اس این است که این بیماری جزء بیماری‌های خاص قرار گیرد.

ام اس


سيد حسين وزيري با اشاره به اينكه وزارت بهداشت مشكلي با خاص محسوب شدن بيماري‌ام اس ندارد و از آن پشتيباني مي‌كند، افزود: قرار گرفتن بيماري ‌ام اس در گروه بيماري‌هاي خاص منوط به تصويب آن در مجلس است.

وي مشكل اصلي براي قرارگرفتن بيماري‌ام‌اس در زمره بيماري‌هاي خاص را بار مالي عنوان كرد و افزود: ان‌شاءالله منابع مالي براي اين موضوع تأمين شود تا مجلس با خاص شدن بيماري ‌ام اس موافقت كند.

مديرعامل انجمن ‌ام اس خاطرنشان كرد: رايزني‌هايي با مجلس در حال انجام است و اميدواريم زودتر به نتيجه برسد. وزيري اشتغال را از ديگر مشكلات بيماران ‌ام‌اس ذكر كرد و افزود: بيماران ‌ام‌اس عمدتا در جواني به اين بيماري گرفتار مي‌شوند از همين رو با مشكل اشتغال روبه‌رو هستند.

مديرعامل انجمن ‌ام اس افزود: علاوه بر مشكل اشتغال، بيماري ‌ام اس نيز بر ازدواج اين بيماران تأثير مي‌گذارد از همين رو خانواده‌ها بايد نسبت به اين بيماري توجيه شوند كه فردي كه بيماري‌ ام اس دارد اگر دارو مصرف كند و آرامش داشته باشد و از ورزش نيز غفلت نكند، مشكلي براي فعاليت‌هايش در زندگي وجود ندارد.

وزيري با تأكيد بر اينكه فردي كه مبتلا به ‌ام اس است ناتوان نيست، افزود: اين تصور در فردي كه به بيماري‌ام اس مبتلا مي‌شود ايجاد مي‌شود كه با ابتلا به اين بيماري ديگر همه‌‌چيز تمام‌شده است درحالي‌كه اينطور نيست.

کد خبر 261429

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار پزشکی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha