همشهری آنلاین: رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: بیماری ام‌اس بر خلاف تصور بسیاری از افراد جامعه باعث زمینگیر شدن و مانع فعالیت روزمره افراد مبتلا نمی‌شود.

بازارچه

به گزارش همشهری آنلاین، بازارچه خیریه بیماران ام اس در روزهای پنجشنبه و جمعه با حضور جمعی از هنرمندان، ورزشکاران و رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و رئیس نظام پزشکی تهران برگزار شد.

علی‌اصغر پیوندی در حاشیه بازدید از بازارچه خیریه ام‌اس گفت: متاسفانه در جامعه ما فرهنگ و شناخت صحیحی درباره این بیماری وجود ندارد.

وی افزود: ایجاد چنین شناخت و نگرشی هم با فعالیت‌ها و ارتباطات بین بخشی و فرابخشی و همچنین کار فرهنگی قابل انجام است تا بتوانیم بیماری ام‌اس را به شکل صحیح به جامعه معرفی کنیم.

رئیس نظام پزشکی تهران بزرگ ادامه داد: با اینکه این بیماری قابل درمان نیست، اما می‌توان شرایطی را فراهم کرد که بیماران سال‌های سال زندگی عادی داشته و به فعالیت‌های اجتماعی خود مشغول باشند و این مستلزم همکاری و همراهی کارگزاران نظام سلامت است.

پیوندی با تقدیر از فعالیت انجمن ام‌اس، تاکید کرد: ما تشکل‌های بسیار قوی از بیماران مختلف داریم که با انسجام، علاقه و قدرت زیادی کنار هم جمع شده‌اند و به فعالیت مشغول هستند. مسئولان حوزه سلامت نیز باید از توان این انجمن‌ها و نیروهای فعال آنها حداکثر استفاده را ببرند.

همچنین در این مراسم، سید حسین وزیری، مدیر عامل انجمن ام اس ایران با اشاره به برگزاری چنین مراسم‌هایی گفت: این بازارچه با هدف آگاهی بخشی صحیح به جامعه در خصوص واقعیت بیماری ام‌اس برگزار می‌شود و کلیه منافع آن صرف مبتلایان نیازمند خواهد شد.

وی ادامه داد : بیماران ام‌اس می‌توانند زندگی شادی داشته باشند و سالیان درازی را به زندگی عادی خود بپردازند.

مجید میر فخرایی" طراح صحنه که در این مراسم حضور داشت نیز گفت: یکی از دوستان بسیار جوان من مبتلا به این بیماری شده است و من همان‌جا بود که متوجه شدم این بیماری ممکن است به سراغ هر کسی بیاید و هیچ کس نمی‌تواند بگوید من سوای از این ماجرا هستم.

امیر حسین مدرس بازیگر و مجری صدا و سیما نیز گفت : حضور در چنین مراسم‌هایی دلیل خاصی نمی‌خواهد و به نظر من تمام کسانی که از نعمت سلامتی برخوردارند، وظیفه دارند به شکرانه سلامتی خود در چنین مراسم‌هایی شرکت کنند.

محمد مایلی کهن هم که در  این مراسم حضور داشت، گفت: بیماران ام‌اس باید در مقابله با این بیماری مقاوم باشند . من عضو انجمن ام‌اس هستم. من شخص خاصی نیستم اما شاید حضور ما در این مراسم بتواند این عزیزان را به ادامه زندگی امیدوار‌تر کنند.

حمید فرخ نژاد سفیر بیماران ام اس، ساعد سهیلی، داریوش فرهنگ،گلاره عباسی و پری صابری از دیگر هنرمندانی بودند که در مراسم بازارچه خیریه حضور داشتند.

کد خبر 251348
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز