رئیس سازمان امور مالیاتی کشور از توافق با طلافروشان و آهن‌فروشان برای اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده خبر داد.

طلا

او در ارتباط با معافيت مالياتي برخي مشاغل ازجمله دارندگان تاكسي و وانت‌بار اظهار كرد: برابر قانون اين دسته از مشاغل از معافيت پايه مالياتي برخوردار مي‌شوند و اگر درآمد آنها از ميزان مشمول معافيت پايه مالياتي بيشتر باشد، بايد ماليات مازاد بر درآمد تعيين شده را پرداخت كنند.

به گزارش همشهري، علي عسكري روز گذشته در جمع خبرنگاران اعلام كرد كه صنف تالارهاي پذيرايي بيشترين درصد تخلفات ماليات بر ارزش افزوده را به‌خود اختصاص داده‌است. او درباره جزئيات توافق مالياتي با آهن‌فروشان تأكيد كرد: هيچ توافقي براي اجراي ناقص قانون نداشته‌ايم و مذاكرات براي اجراي تكاليف قانوني انجام شده و قرار شد، در برخي از موارد و براي دوره‌هاي قبل درصورت نبود اسناد و مدارك ماليات براساس دفاتر آهن‌فروشان مطالبه شود.

رئيس سازمان امور مالياتي درباره بخشودگي جرايم مالياتي طلافروشان اظهار كرد: هر توافقي در چارچوب قوانين مالياتي انجام مي‌گيرد و سازمان امور مالياتي هم اگر بخواهد انعطافي را انجام دهد تنها در چارچوب اختيارات و وظايف قانوني‌اش مي‌تواند بخشودگي مالياتي را اعمال كند. معاون وزير اقتصاد، اعتراض‌هاي طلافروشان در روزهاي گذشته را منطقي ندانست و گفت: در اين مذاكرات بر اجراي قانون و توافقات قبلي تأكيد و از فعالان اين صنف خواسته شد از انجام اقدامات نامناسب در زمينه عدم‌اجراي قانون اجتناب كنند.

معافيت مالياتي تاكسي‌ها و وانت بارها

عسكري گفت: با توجه به اجراي فاز دوم هدفمندي و افزايش پايه معافيت مالياتي در سال گذشته برخي از مشاغل مرتبط با خودرو همانند تاكسي‌ها و وانت بارها از پرداخت ماليات سال92در حدود قانون معاف مي‌شوند. وي افزود: البته تمامي مشاغل، دارندگان تاكسي و وانت بايد اظهارنامه مالياتي ارائه كنند.

کد خبر 261393

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha