سرقت‌ از خودروهای سواری زمینه‌ای برای دستبرد بزرگ به گاوداری‌ها بود.

عضای این باند به بهانه جلب رضایت طعمه‌هایشان با آنها قرار می‌گذاشتند تا دست به سرقت دوباره از گاوداری‌ها بزنند.اعضای این باند که پدر و پسر و 2‌دوست آنها هستند، زمانی تحت تعقیب پلیس قرار گرفتند که صاحب یک گاوداری نزد پلیس شهرستان پیشوا رفت و خبر از سرقت دام‌هایش داد. او گفت: چند روز پیش 4نفر به گاوداری من آمدند و مدعی شدند که برای یک گاوداری در یکی از روستاهای پیشوا قصد خرید تعدادی گاو و گوساله دارند. بعد از اینکه بر سر قیمت به توافق رسیدیم آنها در حدود 20گاو خریدند و یک چک 50میلیونی در اختیار من قرار دادند.

من که به آنها اعتماد کرده بودم چک را گرفتم و گاوها را در اختیارشان قرار دادم اما روز بعد که به بانک رفتم متوجه شدم چک سرقتی و امضای روی آن جعلی است. برای همین با شماره موبایل یکی از خریداران تماس گرفتم و مردی پاسخ داد و مدعی شد که تا شب پول را به‌صورت نقدی برایم می‌آورد. برای همین مجبور شدم تا شب در گاوداری بمانم تا اینکه 4نفر آمدند. تصور می‌کردم آمده‌اند تا پولم را پس بدهند اما آنها با حمله به من دست‌‌ها و پاهایم را بستند. آنها با تهدید سلاح سرد همه گاوها و گوساله‌های مرا به همراه همان چکی که در اختیارم قرار داده بودند، سرقت کردند و پا به فرار گذاشتند.

با شکایت این مرد تیمی از مأموران پلیس پیشوا تحقیقات خود را برای شناسایی دزدان مسلح آغاز کردند. آنها در ادامه با شکایت مشابه دیگری مواجه شدند که نشان می‌داد اعضای باند تحت تعقیب با همان شگرد دست به سرقت از یک گاوداری دیگر هم زده‌اند. اقدامات اطلاعاتی کارآگاهان ادامه داشت تا اینکه آنها توانستند با سرنخ‌های به جا مانده از دزدان و بررسی‌های اطلاعاتی، آنها را شناسایی کنند. تحقیقات نشان‌ می‌داد که سردسته باند جوانی به نام محمد است که یک مجرم سابقه‌دار به شمار می‌رود. وی و همدستانش برای ارتکاب سرقت‌هایشان، دست به سرقت یک خودروی پژو زده بودند و با آن برای خرید احشام به گاوداری‌ها می‌رفتند و دست به سرقت می‌زدند.

با این اطلاعات مخفیگاه اعضای باند محاصره‌شد و آنها در یک عملیات ضربتی دستگیر شدند. در بازرسی از مخفیگاه آنها سلاح سرد، 8فقره چک مسروقه، مدارک شناسایی و لوازم خودرو کشف و در تحقیقات مشخص شد که اعضای این گروه دست به سرقت لوازم داخل خودرو نیز می‌زدند. آنها با چک‌هایی که در جریان سرقت از ماشین‌ها به‌دست می‌آوردند، به سراغ گاوداری‌ها می‌رفتند و به بهانه خرید گاو و گوساله، از آنجا سرقت می‌کردند.

سرهنگ سلمان آدینه‌وند، فرمانده نیروی انتظامی پیشوا با اعلام این خبر به همشهری گفت: در بررسی‌ها مشخص شد که اعضای این باند گاوهای سرقتی را به یک دامداری متروکه در یکی از روستاهای پیشوا می‌بردند که تعدادی از آنها در آنجا کشف شدند.

وی افزود: اعضای باند بقیه گاوها را پس از ذبح به قصابی‌ها فروخته و از این طریق پول زیادی به جیب زده بودند.
رئیس پلیس پیشوا ادامه داد:‌ برای اعضای این باند قرار قانونی صادر شده و تحقیقات تکمیلی درخصوص این پرونده ادامه دارد.

کد خبر 261117
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز