جمعه ۲ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۸:۴۹
۰ نفر

پسر شروری که با شلیک گلوله برادرش را به قتل رسانده بود، بعد از یک سال زندگی زیرزمینی دستگیر شد.

متهم

وی هنگام دستگیری، یکی از مأموران پلیس را با سلاح سرد مجروح کرد. 26 اردیبهشت‌ماه سال گذشته مسئولان یکی از مراکز درمانی پایتخت با کلانتری 175باقرشهر تماس گرفتند و خبر از مرگ مرموز جوان 27ساله‌ای به نام محمد را دادند. با این تماس، مأموران راهی آنجا شدند و در بررسی‌های خود دریافتند که محمد بر اثر اصابت گلوله جان باخته است.

برادر 23ساله قربانی به نام مجتبی که در بیمارستان حضور داشت به مأموران گفت: همراه برادرم از خیابان 22بهمن می‌گذشتیم که ناگهان یک دستگاه خودروی پژو نقره‌ای رنگ به ما نزدیک شد. در یک لحظه سرنشین آن اقدام به تیراندازی کرد که گلوله به برادرم خورد. بعد از آن سرنشینان پژو پا به فرار گذاشتند و من نیز برادرم را به بیمارستان رساندم. بعد از اظهارات برادر قربانی، تحقیقات برای کشف راز جنایت شروع شد. همزمان با دستور قاضی جسد به پزشکی قانونی منتقل شد که در بررسی‌های کارشناسان، راز جنایت فاش شد.

طبق نظر متخصصان، گلوله از فاصله‌ای بسیار نزدیک به مقتول شلیک شده بود و بنابراین اظهارات برادر مقتول درباره اینکه عامل شلیک از داخل ماشین و از فاصله‌ای چند متری تیراندازی کرده بود، دروغ بوده است. قاضی پرونده دستور بازداشت برادر قربانی را به‌عنوان مظنون اصلی پرونده صادر کرد اما کارآگاهان وقتی راهی محل سکونت وی شدند دریافتند که او فراری شده است. در ادامه بررسی‌ها مشخص شد این جوان که مجتبی نام دارد پیش از این 3بار به اتهام جرایم مختلف دستگیر شده و به زندان افتاده و آخرین بار نیز با سپردن وثیقه آزادشده بود. با این اطلاعات جست‌و‌جوها برای دستگیری برادر مقتول ادامه یافت تا اینکه اواخر اردیبهشت امسال وی در خانه یکی از بستگانش دستگیر شد. در زمان دستگیری، مجتبی با استفاده از قمه یکی از مأموران اداره دهم پلیس آگاهی را از ناحیه دست مجروح کرد اما سرانجام به دام مأموران افتاد.

این پسرجوان به قتل برادرش اعتراف کرد و گفت: شب حادثه همراه برادرم (مقتول)، با خودروی پراید یکی از دوستانش در حال تردد در منطقه باقرشهر بودیم که محمد از من خواست اسلحه کمری که همراهم بود را به او بدهم. هنگامی که قصددادن اسلحه به او را داشتم ناگهان گلوله‌ای شلیک شد و به او برخورد کرد. سرهنگ آریا حاجی‌زاده، معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران، با اعلام این خبر گفت: تحقیقات تکمیلی در خصوص این پرونده ادامه دارد.

کد خبر 260317
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز