مجموع نظرات: ۰
شنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۳ - ۰۷:۴۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: نمایندگان دستگاه‌های شهرداری و پلیس راهور تهران بزرگ تمهیدات ترافیکی مراسم بیست و پنجمین سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی (ره) را تشریح کردند.

 

 

به گزارش ایسنا، در نشست خبری که مربوط به شرح وظایف مناطق و معاونت عملیات پلیس راهور تهران بزرگ در مراسم بیست و پنجمین سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی (ره) برگزار شد، خدابخش - مدیر امور ایستگاه های خط یک مترو- با بیان اینکه شرکت بهره‌برداری مترو همانند سنوات گذشته سرویس دهی خود را در مراسم سالگرد رحلت امام خمینی (ره) انجام می‌دهد اظهار کرد:‌ کلیه خطوط مترو در روز چهاردهم خردادماه رایگان است.

وی افزود: از ساعت 22:30، 13 خردادماه تا 5:30 بامداد نیز از حرم مقدس عبدالعظیم حسنی تا حرم مطهر امام خمینی(ره) سرویس‌دهی انجام خواهد شد.

به گفته خدابخش در صورت ازدحام جمعیت در مسیر بازگشت قطارهای فوق‌العاده با حضور در فاصله زمانی کمتر از چهار دقیقه درنظر گرفته شده است و سیستم‌های اطفاء حریق در ایستگاه‌های شهرری، شاهد و حرم مطهر امام خمینی(ره) در نظر گرفته شده و مسائل ایمنی نیز به صورت کلی رعایت شده است.

مدیر امور ایستگاه‌های خط یک مترو افزود: در ایستگاه حرم مطهر علاوه بر wifi داربست مورد نظر نصب شده و کارهای مقدماتی انجام گرفته است. این درحالی‌است که نظافت کلیه ایستگاه‌های درگیر با بیست و پنجمین سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) نیز انجام شده است.

به گزارش ایسنا، فرهمند - نماینده شرکت واحد اتوبوسرانی نیز با اشاره به سرویس‌دهی این سازمان خاطرنشان کرد:‌ برای مراسم ارتحال امام خمینی (ره) از حدود 70 محله و میدان در سطح شهر سرویس‌دهی رایگان درنظر گرفته شده و حدود دو هزار اتوبوس از این 70 نقطه مردم را تا حرم مطهر امام خمینی (ره) جابجا می‌کند که در صورت لزوم سرویس‌دهی برگشت نیز درنظر گرفته خواهد شد.

وی ادامه داد: یکهزار و 300 دستگاه اتوبوس نیز در اختیار سپاه محمد رسول الله قرار داده شده و 600 دستگاه اتوبوس نیز برای همپوشانی سیستم حمل و نقل درنظر گرفته شده است.

در ادامه علی چناری - معاون اجرایی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با اشاره به اینکه تاکسی‌ها نیز در مسیرهای باقرشهر،‌ صالح آباد و عوارضی قم حرکت خواهند کرد گفت:‌ 300 دستگاه ون نیز به صورت رایگان در اختیار عزیزان قرار گرفته و تعداد دو هزار و 100 دستگاه اتوبوس از پنج صبح تا پایان مراسم بیست و پنجمین سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) به صورت گردشی به عزیزان سرویس‌دهی خواهند کرد.

وی با بیان اینکه یکی از موارد در دستورکار سالانه تعیین نقشه‌های راهنماست اظهار کرد: بر این اساس 40 هزار پوستر تهیه شده و پارکینگ‌ها با رنگ مشخصی تعیین شده‌اند تا هر استان به صورت مجزا در محوطه حرم پارکینگ‌ مربوط به اتوبوس‌های خود را شناسایی کند.

وی ادامه داد: پارکینگ اتوبوس‌ها آماده شده و از تجهیزات ترافیکی و امکاناتی که در اختیار داشته‌ایم برای نظم بخشی به محوطه حرم استفاده کرده‌ایم.

به گفته وی همه اتوبوس‌ها با دو پوستر مشخص شده‌اند و تنها محدودیت سال جاری عدم استفاده از بالن‌ها برای پارکینگ‌ها بوده که علت آن نیز مسائل امنیتی عنوان شده است.

چناری با اشاره به اینکه بروشورهای کوچکی تهیه شده که به زائرین داده می‌شود خاطرنشان کرد: در این بروشورها شماره همراه راننده و شماره پارکینگ قید شده و افراد با ارائه این بروشورها به راهنمایان محوطه حرم خود را به محل پارک اتوبوس‌ها می‌رسانند. این درحالیست که تعداد بروشورها به اندازه تعداد زائرین درنظر گرفته شده و هیچ گونه جای نگرانی در این زمینه وجود ندارد.

معاون اجرایی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران ادامه داد: شش هکتار زمین برای جایگیری 13 هزار اتوبوس درنظر گرفته شده، پاکسازی نقاطی که در آن نخاله وجود داشته انجام شده و ایمن‌سازی تردد عابران پیاده به ویژه در بزرگراه خلیج و باقرشهر صورت گرفته و ون‌هایی را برای انتقال زائرانی که با فاصله از حرم پیاده می‌شوند برای انتقال به حرم درنظر گرفته‌ایم.

به گفته وی دوربین‌های کنترل ترافیک نیز در اختیار پلیس راهور قرار داده شده است.

به گزارش ایسنا حسینی - معاون ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ نیز بیشترین مشکل در سال‌های گذشته را مربوط به ساعات قبل از برگزاری مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) دانست و اظهار کرد:‌ خودروها طی این سال‌ها هرجایی را مناسب می‌دیده‌اند ماشین خود را پارک می‌کرده‌اند بنابراین برای برگزاری مراسم درسال جاری تمهیدات لازم اندیشیده‌ شده است.

وی با بیان اینکه در پارکینگ‌های شمالی دو و سه مشکل دستفروش‌ها و گل‌فروش‌ها وجود دارد که نیازمند تمهیدات شهرداری است ادامه داد:‌ علاوه بر این پیشنهاد داده‌ایم که بعد از عوارضی تهران- قم محلی را برای دور زدن خودروها ایجاد کنند تا در این زمینه مشکلی وجود نداشته باشد. همچنین تعدادی گاردریل و حدود هزار عدد مخروطی و نیز تعدادی نیوجرسی از شهرداری درخواست کرده‌ایم تا آنها را تامین کند.

در ادامه چناری - معاون اجرایی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با اشاره به اینکه براساس اتفاقات سال گذشته با هماهنگی پلیس راهور ورودی جاده وی آی پی را به بعد از عوارضی منتقل کرده‌ایم گفت:‌ برای جلوگیری از سد معبر و دستفروشی نیز اعلام کرده‌ایم که دقت زیادی برای ممانعت از دستفروشی در مترو و اتوبوس داشته باشیم هرچند که برخی از دستفروش‌ها قابل تشخیص نیستند.

وی در پایان خاطرنشان کرد‌: با هماهنگی سپاه محمدرسول الله ایستگاه‌های صلواتی را نیز جانمایی کرده‌ایم تا سرویس دهی لازم را داشته باشند.

کد خبر 261051
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز