جمعه ۹ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: نخستین فردی که به ویروس کرونا در کرمان مبتلا شده بود، صبح پنج شنبه (۸ خرداد) فوت کرد.

بهداشت

به گزارش ایرنا به نقل از  پایگاه خبری و اطلاع رسانی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی ( وب دا) دکتر محمد مهدی گویا افزود: ابتلای 9 نفر دیگر به ویروس کرونا صحت ندارد و موارد مشکوک به ابتلای این ویروس دلیل بر قطعی بودن این بیماری نیست و به محض تشخیص قطعی و مشاهده نتایج مثبت در مبتلایان اطلاع رسانی خواهد شد.

دکتر گویا خاطرنشان کرد: همانطور که پیش‌بینی می‌شد علیرغم همه تلاش های بعمل آمده کادر درمانی برای بیمار مبتلا به عفونت کرونا ویروس متاسفانه بیمار فوت شد.

وی در ادامه گفت: بیمار دوم از حال عمومی خوبی برخوردار است و از بیمارستان مرخص شد.

دکتر گویا با اشاره به اینکه بیمار فوت شده با وضعیت عمومی بسیار بدی به بیمارستان مراجعه کرد، افزود: این بیمار خانم 53 ساله مبتلا به فشارخون بالا بوده که هنگام مراجعه به مرکز درمانی مشکلات شدید تنفسی داشته و سیستم ایمنی این بیمار به علت داشتن بیماری‌های مزمن در کنار این بیماری، نتوانست با این ویروس مبارزه کند.

وی در ادامه گفت: این بیمار به محض مراجعه به مرکز درمانی، بلافاصله در بخش ویژه با شرایط خاص در اتاق ایزوله با فشار منفی بستری شد و ظرف 4 روز گذشته تیم درمانی نهایت تلاش خود را برای نجات جان بیمار بعمل آوردند که متاسفانه اقدامات موثر واقع نشد و منجر به فوت شد.

علایم ابتلا به این ویروس می‌تواند از علائم خفیف تنفسی و اسهال آغاز شود تا علائم شدید تنفسی ادامه یابد و منجر به بستری شدن فرد در بیمارستان شود که در صورت عدم مراجعه به موقع و یا ابتلا به بیماری‌های زمینه‌ای قلبی، ریوی، دیابت و فشارخون مبتلا باشد، می‌تواند منجر به مرگ و میر مبتلایان شود.

کد خبر 260959
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز