چهارشنبه ۷ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۳
۰ نفر

نرخ تورم رسمی ایران به روایت مرکز آمار ایران با ۱.۸ درصد کاهش به ۲۸.۴ درصد رسیده است و دولت تا عمل به وعده‌اش برای رساندن نرخ تورم به ۲۵ درصد ۳.۴ درصد فاصله دارد.

البته وعده رساندن نرخ تورم به 25درصد بر مبنای نرخ تورم بانک مرکزی ایران است. این در حالی است که بانک مرکزی نرخ تورم در فروردین‌ماه امسال را 32.5 درصد برآورد کرده و قرار است در روزهای آینده نرخ تورم رسمی این نهاد هم اعلام شود. به گزارش همشهری، مرکز آمار ایران نرخ تورم نقطه به نقطه را در اردیبهشت‌ماه (یعنی نوسان سطح عمومی قیمت‌ها در اردیبهشت امسال نسبت به اردیبهشت پارسال) را 17.2 درصد برآورد کرده که نسبت به‌ماه نخست امسال 4دهم درصد کمتر شده است.

مهار تورم را ادامه می‌دهیم

سخنگوی دولت هم به استناد گزارش مرکز آمار گفت: در مجموع قیمت کالاها و خدمات رشد کمتری داشته است و باید دانست که تقلیل نرخ تورم به معنی کاهش قیمت‌ها نیست بلکه رشد افزایش قیمت‌ها کمتر شده است. محمدباقر نوبخت در پاسخ به سؤالی مبنی بر افزایش قیمت‌ها افزود: هیچ برنامه‌ای برای افزایش قیمت‌ها از سوی دولت وجود ندارد و ما سیاست مهار تورم را دنبال می‌کنیم.

تشکیل کمیته ساماندهی قیمت‌ها در‌ماه رمضان

خبر دیگر اینکه با هدف جلوگیری از نوسان قیمت اقلام خوراکی در‌ماه مبارک رمضان، کمیته ساماندهی بازار با مشارکت سازمان حمایت و اتحادیه بنکداران مواد غذایی و تشکل‌های صنفی تشکیل شده تا از هرگونه نوسان قیمت و عرضه اقلام خوراکی مورد نیاز این‌ماه مانند خرما، پنیر، روغن‌نباتی، شکرو... جلوگیری شود.

رئیس اتحادیه بنکداران مواد غذایی با بیان این مطلب به همشهری گفت: درخواست موکول شدن بررسی هرگونه تغییر قیمت اقلام خوراکی مورد نیاز این‌ماه به شهریورماه به دولت ارائه شده و هماهنگی لازم برای خرید و ذخیره‌سازی‌ این کالاها برای تأمین نیاز روزه داران صورت گرفته است. به گفته قاسمعلی حسنی بعد از اجرای مرحله دوم قانون هدفمندی یارانه‌ها نه‌تنها افزایش قیمتی در کالاهای اساسی و اقلام خوراکی صورت نگرفته بلکه قیمت برخی از این اقلام به‌دلیل تشدید رکود حاکم بر بازار و کاهش تقاضا سیر نزولی داشته است.

کد خبر 260896
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز