چهارشنبه ۷ خرداد ۱۳۹۳ - ۰۷:۲۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: دبیر اولین کنگره بین‌المللی بیماری‌های التهابی روده با بیان اینکه این بیماری در سنین بالا شیوع دارد، گفت: اما متاسفانه سن شیوع این بیماری در ایران به ۵ تا ۱۰ سالگی کاهش پیدا کرده است.

به گزارش خبرنگار همشهری آنلاین، دکتر اسدزاده در اولین کنگره بین‌المللی بیماری‌های روده که در بیمارستان فوق تخصصی رضوی مشهد در حال برگزاری است، با بیان این مطلب افزود: بعضی از آمارهای غیررسمی از شیوع بیماری‌های گوارشی در سنین پایین خبر می دهد که بسیار نگران کننده است.

وی ادامه داد: هزینه درمان بیماری‌های گوارشی در سال حدود 30 میلیون تومان برای هر فرد است که این جدا از درد و رنجی است که بیمار تحمل می‌کند.

همچنین دکتر زالی، استاد دانشگاه شهید بهشتی در این کنگره گفت: برخی از بیماری ها مثل بیماری قلب یا ریه سر و صدای زیادی دارند و بیمار و پزشک هم به آن توجه می کنند اما برخی بیماری های دیگر همچون بیماری های گوارشی مظلوم هستند که یا بیمار به دلیل خجالت، خیلی دیر مراجعه می کند یا پزشکان آن را جدی نمی گیرند ؛ اما به هر حال شیوع این بیماری در کشور طی سال های اخیر افزایش چشم گیری داشته است.

وی با بیان اینکه امراض مربوط به روده بسیار هزینه بر  است و حتی ممکن است بیمار را تا آخر عمر زمین گیر کند، اظهار داشت: همچنین این بیماری بر تولید مثل و اقتصاد خانواده نیز تاثیر بسزایی دارد.

زالی تاکید کرد: متاسفانه التهاب های روده که پیش از این برای بزرگسالان بود هم اکنون به شدت خودش را به سنین پایین 5 تا 10 سالگی کشیده که این موضوع هم برای مریض و هم برای پزشک بسیار سخت و مشکل زا است.

سعید عبدالحسینی، رییس بیمارستان فوق تخصصی رضوی در حاشیه این همایش در جمع خبرنگاران گفت: بحث بیماری های گوارشی یکی از مباحث جدی در کشور است که به همین دلیل اولین کنگره بین المللی بیماری های التهابی روده را با حضور اساتید برجسته ایرانی و خارجی از کشورهای همچون آمریکا، آلمان، کره و...را برگزار کردیم.

عبدالحسینی افزود: ما به دنبال این هستیم که چرا سن ابتلا به بیماری های گوارشی در کشور کاهش پیدا کرده و همچنین در نظر داریم روشهای جدید درمان در کشورهای مطرح دنیا را نیز ارزیابی کنیم.

به گزارش همشهری آنلاین، سرطان روده، چهارمین علت مرگ و میر در ایران است. بیماری های التهابی روده یا (IBD)  اختلالات التهابی مزمن دستگاه گوارش با اتیولوژی نامعلوم است که حداکثر سن بروز آن بین 15 تا 30 سالگی و 60 سال است ولی می‌تواند در هر سنی شروع شود. از دلایل ابتلا به این بیماری می توان به زمینه ارثی و سبک زندگی اشاره کرد.

کد خبر 260835
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار پزشکی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز