مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۶ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۲
۰ نفر

روز سوم خرداد‌ماه ۱۳۹۲مسیر بزرگراه امام علی(ع) از پل آغاز تا کمربندی شهر ری و طرح حرم تا حرم افتتاح شد تا بزرگ‌ترین شریان شمالی - جنوبی پایتخت زیر بار ترافیک برود.

امروز در یک سالگی این بزرگراه، شاهد تردد روزانه 200هزار خودرو از آن هستیم و این امر به‌معنای مواهب ترافیکی پر شمار بزرگراه امام علی(ع) است.همانطور که از قبل هم پیش‌بینی می‌شد، با بهره‌برداری از پروژه بزرگراه امام علی(ع) عملاً بار ترافیک بسیاری ازمعابر اصلی و فرعی مرتبط با این شریان شمالی - جنوبی، متوجه بزرگراه جدید شد. اما خلوت شدن بزرگراه‌هایی مثل بزرگراه بسیج، بزرگراه شهید صیاد شیرازی، بزرگراه بعثت، بزرگراه آزادگان و بزرگراه شهید محلاتی و انتقال بار ترافیک آنها، هیچ‌گاه سبب انسداد ترافیکی بزرگراه امام علی(ع) نشد. عرض مناسب بزرگراه جدید و توزیع بار از طریق خروجی‌های متعدد آن، ویژگی مهمی است که باعث شده بزرگراه امام علی(ع) در اکثر قریب به اتفاق ساعات روز، عاری از ترافیک باشد.

امروز حتی کسانی که نقشه معابر اصلی پایتخت را به روشنی در ذهن ندارند و همیشه برای مسیر یابی دچار مشکل می‌شوند، از هر جای شهر که خود را به بزرگراه امام علی(ع) برسانند، مطمئن هستند که می‌توانند به مقصد نزدیک شوند. این در حالی است که بزرگراه امام علی(ع) با بزرگراه‌هایی چون شهید زین الدین، خاوران، آزادگان، بعثت، کمربندی شهرری، ارتش، رسالت، شهیدبابایی، دولت‌آباد و همچنین شریان‌های اصلی شهر مثل خیابان پیروزی، خیابان دماوند، خیابان شهید آیت‌الله مدنی و خیابان جانبازان دسترسی مستقیم داشته و البته به نوعی با بزرگراه‌های شهید صیاد شیرازی، بسیج، شهید همت و شهید آیت‌الله صدر نیز درارتباط است. بنابراین می‌توان گفت از بزرگراه امام علی(ع) می‌توان به طریقی سراغ از تمام نقاط تهران گرفت. در تشریح برخی از تأثیرات ترافیکی بزرگراه امام علی(ع) می‌توان به کاهش زمان سفرهای درون شهری اشاره کرد؛ جدول زیر نشان‌دهنده زمان سفر از طریق این معبر شریانی شمالی - جنوبی و دسترسی به نقاط مختلف شهراست:

 

جدول

کد خبر 260789
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز