همشهری آنلاین: پژوهشگاه حوزه و دانشگاه در روز مبعث نشست «بازخوانی حیات اجتماعی قبل از بعثت رسول خدا(ص) در منابع کهن» را برگزار می کند.

اهل بیت (ع)

به گزارش خبرگزاری مهر، بنابر اعلان گروه تاریخ اسلام پژوهشگاه حوزه و دانشگاه، هدف از برگزاری این نشست علمی بازخوانی حیات اجتماعی رسول خدا (ص) و ترویج روایات صحیح قبل از بعثت مربوط به زندگی آن حضرت است که توسط حجت الاسلام والمسلمین رمضان محمدی استادیار و مدیر گروه تاریخ پژوهشگاه حوزه و دانشگاه ارائه می‌شود.

بررسی روایات منابع تاریخی درباره زندگانی رسول خدا(ص) و ارائه روایات صحیح از حیات اجتماعی آن حضرت در دوره جاهلی از محورهای اصلی مباحث این نشست علمی است.

ارائه کننده بحث سعی می‌کند در خلال این نشست به سVالاتی نظیر آیا روایات صحیحی از زندگانی قبل از بعثت آن حضرت در منابع تاریخی قابل اثبات است؟ و از تعداد روایات وارد شده چه تعداد قابل اعتماد است و چه تعداد ساختگی است؟ پاسخی درخور بدهد.

نشست یادشده سه شنبه 6 خردادماه همزمان با عیدسعید مبعث از ساعت 30: 20 در قم، خیابان شهید فاطمی، کوچه شماره 27، ساختمان دین پژوهان برگزار می شود و شرکت در آن برای کلیه علاقه مندان آزاد است.

کد خبر 260713
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دین و اندیشه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز