همشهری آنلاین: همایشی تحت عنوان "ما نگرانیم"، عصر دیروز - شنبه ۳ خرداد - با محوریت موضوعات فرهنگی، در مدرسه فیضیه قم برگزار شد.

همایش ما نگرانیم

به گزارش خبرگزاری ایسنا منطقه قم، جمعی از طلاب و فضلای حوزه علمیه قم در این همایش با انتشار بیانیه‌ای نگرانی‌های خود در حوزه‌های فرهنگی را مطرح کردند.

در بخشی از بیانیه آمده است: انقلاب اسلامی ایران در امتداد بعثت انبیاء الهی به رهبری مردی از سلاله پیامبر گرامی اسلامی و بر امواجی از خون‌های مطهر شهیدان به وقع پیوست و به پیروزی رسید. یکی از وظایف اصلی دولت‌ها ترویج گفتمان اعتقادی انقلاب و جایگاه راهبردی فرهنگ در مجموعه کلان سیاست‌های جمهوری اسلامی ایران است.

در ادامه این بیانیه تصریح شده است: ما برای لبیک به فراخوان رهبر معظم انقلاب و پیگیری دغدغه‌های مراجع عظام در همایشی به نام ما نگرانیم گرد هم آمده‌ایم تا بدین وسیله صدای خود را به گوش مسئولان رسانده، مطالبات فرهنگی را پیگیری نماییم. از دولت یازدهم که در راس آن فردی در کسوت روحانیت قرار دارد و خود از سابقین انقلاب و چهره‌های فرهنگی است انتظار می‌رود بیش از دیگران به این موضوع توجه کند و در جهت تحکیم مبانی اعتقادی و احیای ارزش‌های اسلام و انقلاب تلاش چشمگیر به عمل آورد.

در ادامه این بیانیه خاطرنشان شده است: اصل ولایت فقیه شاخصه اصلی نظام اسلامی و التزام عملی به آن از شروط اصلی نظام است. ما طلاب و فضلای حوزه‌های علمیه از باب وظیفه امر به معروف و نهی از منکر مسئولان را نسبت به پیامدهای خطاها و لفزش‌هایی که در مجموعه آن‌ها صورت می‌گیرد هشدار می‌دهیم و به عنوان افسران جنگ نرم ضمن در عملکرد فرهنگی روشنگری و انتقاد سالم را وظیفه خود می‌دانیم.

در این مراسم شخصیت‌هایی همچون حسن ممدوحی و عباس کعبی از اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی همچون حجت‌الاسلام احمد سالک، الیاس نادران، علی‌اصغر زارعی، حجت‌الاسلام نبوی، حجت‌الاسلام محمدرضا آشتیانی، مهرداد بذرپاش، حجت‌الاسلام سقای بی‌ریا، احمد امیرآبادی فراهانی، حجت‌الاسلام ملکا و جمعی از طلاب حضور داشتند.

در این همایش حجت‌الاسلام سالک نماینده اصفهان و حجت‌الاسلام آشتیانی نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی سخنرانی کردند.

حجت‌الاسلام والمسلمین آشتیانی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در این مراسم گفت: همه باید نسبت به مسائل فرهنگی حساس باشند که مبادا بی‌توجهی شود.

وی با اشاره به برگزاری این همایش اظهار کرد: این همایش نشان می‌دهد که طلاب چقدر نسبت به مطالبات مقام معظم رهبری حساس هستند و امیدواریم در دلنگرانی‌های رهبر انقلاب نیز سهیم باشیم.

آشتیانی افزود: یکی از مطالبات جدی حوزویان این است که مسائل فرهنگی در کشور باید تبیین شود. هجمه‌های بسیاری به حوزه فرهنگ انجام می‌شود که باید در این مسیر مقاومت کرد. این نگرانی‌های فرهنگی، نگرانی رهبر معظم انقلاب و مراجع عظام تقلید است مردم هم باید نسبت به همه این تحولات باید نگرانی خود را ابراز کند که خوشبختانه همیشه طلاب پیشگام بوده‌اند.

وی ادامه داد: فرهنگ ایثار و شهادت بود که ما را یاری کرد تا در جنگ تحمیلی بر دشمنان فائق آییم و همین ایمان به خدا بود که باعث فتحی بزرگ چون فتح خرمشهر شد که امام نیز فرمودند خرمشهر را خدا آزاد کرد. مردم باید هنوز نیز با همین روحیه درصحنه حاضر باشند و مطمئناً اگر این ایمان وجود داشته باشد، پیروزی برای ما حتمی است و دشمنان به خاک خواهند افتاد.

این عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در پایان خاطرنشان کرد: حوزه‌های علمیه همیشه پیگیر مطالبات رهبر معظم انقلاب بویژه در عرصه فرهنگی هستند و همه آحاد ملت نیز باید در این مسیر حرکت کنند.

 

کد خبر 260565
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز