همشهری آنلاین: مراسم پنجاه و یکمین سالروز تاسیس سازمان وحدت آفریقا نماد آزادی کشورهای آفریقایی از استعمار عصر روز شنبه با حضور محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان برگزار شد.

در این مراسم که در محل دفتر مطالعات سیاسی بین المللی وزارت امورخارجه و به دعوت گروه سفرای آفریقایی مقیم تهران و با همکاری وزارت امورحارجه برگزار شد، ظریف به نمایندگی از سوی جمهوری اسلامی ایران ضمن تبریک روز آفریقا به همه میهمانان بر عزم دولت روحانی مبنی بر توسعه همه جانبه روابط با آفریقا بدون هیچ محدودیت تاکید کرد.

وزیر امور خارجه با یادآوری یاد و خاطره رهبران دور اندیش آفریقا از نقش بزرگ این رهبران در برپایی عدالت و آزادی در آفریقا تقدیر کرد.

وی با اشاره به وجود تبعیض و آپارتاید در اشکال جدید آن در برخی از نفاط دنیا بر لزوم اتحاد برای مبارزه با آن تاکید کرد.

وزیر خارجه همچنین با محکوم کردن افراط گرایی و تروریسم هدف گروه های تروریستی را بدنام کردن دین و مذهب توصیف کرده و با قربانیان جنایات گروه تروریستی بوکوحرام نیجریه ابراز همدردی کرد.

پیش از سخنان وزیر خارجه کشورمان کیسوله سفیر اوگاندا در تهران به عنوان مقدم السفرای گروه آفریقایی نیز در سخنانی ضمن تشکر از ایران و وزارت خارجه برای توجه به روابط با آفریقا خواستار تلاش بیشتر و فعالیت بخش های خصوصی و تجار ایرانی در آفریقا شد.

در این مراسم علاوه بر سفرای خارجی مقیم تهران وزیر دادگستری اوگاندا و وزیر حمل و نقل ساحل عاج به عنوان میهمان ویژه شرکت داشتند.

مقامات بخش های مختلف سیاسی اقتصادی فرهنگی - تجار بخش خصوصی و تعدادی از نمایندگان مجلس نیز در این مراسم حاضر بودند.

 

کد خبر 260556
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز