یکشنبه ۱۷ تیر ۱۳۸۶ - ۱۶:۳۲
۰ نفر

گروه حوادث: اعضای باند سرقت از 50خانه اعیانی شمال تهران، پس از اعتراف به قتل یک طلافروش اصفهانی، این بار پرده از راز سرقت خونین از طلافروشی پاساژ بهشتی در اسلامشهر برداشتند.

 از اوایل سال 86 ، کارآگاهان پلیس پایتخت با گزارش سرقت‌های سریالی منازل در مناطق شمیرانات، شهرک غرب و پونک، شناسایی و دستگیری اعضای یک باند سرقت را که با روش پنجره‌روی دست به سرقت از خانه‌های اعیانی می زدند در دستور کار قرار دادند.

بررسی‌های اولیه نشان می‌داد اعضای این باند مخوف، پس از شناسایی خانه‌های افراد ثروتمند در شمال تهران نیمه شب‌ها و هنگامی که اعضای خانواده در خواب بودند قدم به خانه آنها گذاشته و پس از ربودن طلاجات، فرش، لوازم صوتی وتصویری فرار می‌کردند.
سارقان حرفه‌ای در 2 مورد از سرقتها، وقتی با مقاومت صاحبخانه روبرو شده بودند با آنها درگیر شده و پس از آنکه صاحبخانه را با ضربات چاقو مجروح کرده بودند، دست به سرقت لوازم خانه زده بودند.

وقتی این 2 صاحبخانه که چهره سارقان را در هنگام درگیری دیده بودند، توانستند چهره فرضی سارقان نیمه شب را ترسیم کنند، کارآگاهان اداره 17  آگاهی به تحقیقات پلیسی گسترده‌ای برای دستگیری سارقان دست زدند.

به این ترتیب آنها توانستند اواخر اردیبهشت ماه گذشته، مخفیگاه سرکرده باند که یک جوان 24 ساله به نام سامان بود را در مارلیک کرج شناسایی کرده  و هنگامی که وی و 7 عضو دیگر باند برای تقسیم اموال مسروقه در مخفیگاهشان جمع شده بودند، آنها را در عملیاتی ضربتی دستگیر کردند.

 با انجام بازجویی تخصصی از سرکرده باند، راز قتل یک طلافروش اصفهانی که در مسیر کوهدشت به اصفهان توسط سامان و 2عضو دیگر باندش به قتل رسیده بود نیز فاش شد، در جریان ا ین سرقت اعضای باند پس از قتل طلافروش با سرقت محموله طلای همراه وی متواری شده بودند.

با این اعتراف اعضای باند، این فرضیه که اعضای باند در سرقت‌های دیگری از طلافروشان دست داشته باشند قوت گرفت.

هنگامی که در جریان بازجویی ها یکی از اعضای باند به ضد و نقیض گویی پرداخت و سرنخ هایی از سرقت یک طلافروشی در اسلامشهر را در اختیار ماموران قرار داد، نخستین جرقه برای حل معمای سرقت مسلحانه از طلافروشی پاساژ بهشتی اسلامشهر زده شد.

با ا ین ادعای مبهم کارآگاهان با بررسی سرقت از طلافروشی‌ها، به پرونده سرقت از یک طلافروشی در شهرک امام حسین (ع) اسلامشهر رسیدند، در جریان این سرقت سارقان بی  رحم با شلیک  گلوله مرد طلافروش را از ناحیه دست و پا مجروح کرده و با سرقت 3 کیلو طلا متواری شده بودند.

  اعتراف 3 کیلویی

سرهنگ داوود سلطانی ، معاون آگاهی پایتخت روز گذشته با اعلام این خبر گفت:اعضای باند در بازجویی ها گفتند: روز یکم اردیبهشت ماه ،مسلحانه به راننده یک خودروی پژو در حوالی میدان ونک تهران حمله ور شده و خودرواش را سرقت کردیم، با این خودرو به اسلامشهر رفته و اقدام به سرقت از یک طلافروشی در پاساژ بهشتی کردیم که در جریان این سرقت  مرد طلافروش را مجروح کرده و با سرقت 3 کیلو طلا فرار کردیم.

وی  افزود: تحقیقات درباره این باند مخوف همچنان ادامه دارد.

کد خبر 26053

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز