شنبه ۳ خرداد ۱۳۹۳ - ۰۴:۳۱
۰ نفر

جشنواره‌ای که حدود ۵‌ماه پیش با معرفی دبیر و سردادن شعار چندصدایی کلید خورده بود، در آخرین روز دومین‌ماه نخستین فصل سال در حالی در تالار وحدت به پایان رسید که حاشیه‌های چند‌ماه پیش آن تا آستانه مراسم اختتامیه ادامه داشت.

جشنواره شعر


به گزارش همشهری، غلبه حاشیه بر متن هشتمین جشنواره بین‌المللی شعر فجر در سخنان عبدالجبار کاکایی هم نمود داشت؛ آنجا که دبیر علمی جشنواره از کسانی که با مراقبت از شب‌های شعرخوانی تفسیرهای غیرواقعی زیادی از شعرها ارائه کردند و باعث شدند حاشیه به متن جشنواره غلبه کند، به‌شدت انتقاد کرد. کاکایی شعار چندصدایی را در مقابل تک‌صدایی قرار داد، درحالی‌که شاید با هم‌صدایی می‌شد بر بسیاری از حاشیه‌ها غلبه کرد.

علی جنتی هم در مراسم اختتامیه ابتدا از طبع شاعرپرور و شعردوست ایرانیان گفت و با اشاره به شعر فارسی در زمان پیروزی انقلاب و‌ دفاع‌مقدس افزود: حضور تمام چهره‌های منتقد ادبی در جشنواره هشتم نشان از همدلی در این دوره دارد و سعی شد در فضایی آرام و آزاد همه شاعران انقلاب گرد هم آیند. وزیر ارشاد تقویت جنبه علمی، توجه به خلاقیت در آفرینش شعر، شعر اقلیمی و رقابت کتاب‌های شعر را از ویژگی‌های جشنواره شعر این دوره برشمرد. وی در حالی از توجه ویژه به شعر کودک و نوجوان در هشتمین جشنواره شعر فجر گفت که تنها برنامه شعرخوانی شاعران کودک و نوجوان به دلایلی در مرکز آفرینش‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار نشد. در بخشی از بیانیه هیأت داوران هم که بهمنی به نمایندگی از داوران آن را قرائت کرد، آمده بود: متأسفانه هنوز قواعد مشخصی برای بخش کودک و نوجوان و معیار ثابت برای داوری آثار تدوین نشده است.علی معلم دامغانی شعر «مرحبا دولت تدبیر و امید/ مطلع مشرقی صبح سپید» را برای دولت یازدهم خواند و مستند ابوالفضل جلیلی برای جشنواره شعر فجر در حالی پخش شد که بسیاری از حاضران تالار وحدت را ترک کرده بودند.

کد خبر 260346

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز