همشهری آنلاین: حسین دهقان وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران و سرگی شایگو وزیر دفاع روسیه روز جمعه در حاشیه سومین نشست بین‌المللی امنیتی مسکو با همدیگر دیدار کردند.

به گزارش ایرنا دهقان و شایگو در این دیدار بر ضرورت تلاش برای توسعه همکاری‌های دفاعی میان دو کشور تاکید کردند.

سرگی شایگو وزیر دفاع روسیه دراین دیدار حضور همتای ایرانی خود در نشست بین‌المللی امنیت مسکو را رویداد مهمی خواند و گفت: در این نشست مسایلی مطرح شد که برای ثبات و امنیت کشورهای منطقه بسیار مهم است.

وی با اشاره به دیدار دو روز قبل روسای جمهور ایران و روسیه در چین و تاکید آنان بر ضرورت تلاش برای پویایی هرچه بیشتر روابط دو کشور خواستار تحقق این مهم در حوزه همکاری‌های دفاعی شد.

وزیر دفاع روسیه افزود: پیشنهاد می‌کنم که دراین دیدار همکاری‌های دوجانبه را بررسی کنیم که برای روابط دو کشور همواره اهمیت ویژه ای داشته است.

شایگو با اشاره به طرح موضوع انقلاب رنگی در نشست امنیتی مسکو از آن به عنوان یکی از چالش های تاثیرگذار بر امنیت بین المللی یاد کرد که کشورهای منطقه با آن مواجه هستند.

حسین دهقان وزیر دفاع کشورمان نیز دراین دیدار با تشکر از دعوت همتای روس‌اش برای سفر به مسکو گفت: تاکید روسای جمهوری ایران و روسیه بر توسعه هر چه بیشتر روابط وظیفه سنگینی را بر دوش وزارت خانه های دفاع دو کشور قرار داده است.

دهقان اضافه کرد: در نشست امروز درباره علل و اسباب انقلاب‌های رنگی در کشورهای مختلف مطالبی را بیان کردم که دغدغه‌ای برای ثبات و امنیت جهانی است.

وی اضافه کرد: واقعیت این است که آمریکا درهر جایی از دنیا که کشوری براس استقلال خود تلاش کند مشکل آفرینی می کند.

وی ادامه داد: البته این رویکرد ناشی از خصلت امپریالیستی امریکا است که می خواهد برتری جویی خود را در همه جا تحمیل کند.

وزیر دفاع کشورمان در پایان از همتای روس خود برای سفر به کشورمان دعوت کرد و گفت: این امر موجب تقویت روابط دوجانبه می شود.

سومین نشست امنیت بین المللی روز جمعه در مسکو آغاز بکار کرد و وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ایران به نمایندگی از کشورمان در این نشست حضور دارد.

در این نشست دو روزه نمایندگان بیش از 300 نماینده رسمی نهادهای نظامی سازمان‌های بین‌المللی و نیز کارشناسان و مقامات بیش از 40 کشور جهان حضور دارند.

بررسی آخرین تحولات خاورمیانه و شمال آفریقا و انقلاب‌های رنگین از موضوعات اصلی اجلاس بین المللی امنیتی مسکو است و علاوه بر آن تحولات اوکراین و گسترش سپر موشکی ضد روسی آمریکا در اروپا نیز در این اجلاس بررسی خواهد شد.

شرکت کنندگان دراین نشست در روز دوم برگزاری آن ازتمرین لشکر شماره 2 گارد موتوریزه ارتش روسیه بازدید می‌کنند.

کد خبر 260288
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز