سه‌شنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: پزشکان انگلیسی با ابداع یک روش باورنکردنی جان نوزاد دختری را که ۱۶ هفته زودتر از موعد دنیا آمده بود، نجات دادند.

روش باورنکردنی نجات یک نوازد نارس

به گزارش ایرنا، پزشکان انگلیسی، امیلی کریسی را که 16 هفته زودتر از موعد به دنیا آمده بود در یک کیسه پلاستیکی شبیه کیسه ساندویج که در مغازه‌ها به فروش می‌رود، قرار دادند تا جان وی را نجات دهند.

دکتر اندرو گالری متخصص اطفال درمانگاه سلطنتی ادینبورگ که امیلی در آنجا به دنیا امده بود، می‌گوید: این یک روش باورنکردنی است؛ نوزادانی که در این سن به دنیا می‌آیند به سرعت دمای بدن خود را از دست می‌دهند و کیسه پلاستیک شبیه یک محیط کوچک عمل می‌کند و گرمایی شبیه رحم مادر را برای نوازد فراهم می‌کند.

وی افزود: نوزادی در این سن را نمی‌توان در انکوباتور قرار داد زیرا انکوباتور برای نوزادان کامل طراحی شده است.

این هفته به والدین امیلی گفته شد که در تاریخ 16 ژوئن یعنی زمانی که امیلی قرار بود به دنیا بیاید می‌توانند وی را به خانه ببرند.

طبق آمار اخیر انگلیس نوزادانی که در هفته 24 بارداری به دنیا می‌آیند شانس زنده ماندن آنها میان 42 تا 46 درصد است.

این نوزادان به اندازه زیادی مستعد از دست دادن دمای بدن هستند بنابراین پزشکان آنها را در کیسه‌های پلاستیکی شبیه کیسه ساندویچ قرار می‌دهند تا جلوی مرگ ناشی از هیپوترمی (افت دمای بدن) آنها را بگیرند.

امیلی در هنگام تولد اندکی بیش از یک پوند (453 گرم ) وزن داشت اما اکنون پس از سپری کردن سه ماه در کیسه پلاستیکی شبیه کیسه ساندویچ حدود دو کیلوگرم وزن دارد.

کد خبر 260075
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز