سه‌شنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۳ - ۰۸:۲۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از وجود ۳ میلیون زوج نابارور در کشور خبر داد و گفت: متأسفانه اعتبارات لازم برای این امر را در اختیار نداریم.

kajhal

به گزارش فارس، سید حسن قاضی‌زاده‌هاشمی در جمع اعضای هیئت علمی و پزشکان دانشگاه علوم پزشکی کردستان و کادر درمانی بیمارستان بعثت سنندج اظهار کرد: پیشرفت بدون تحقیق و پژوهش امکان‌پذیر نخواهد بود.

وی افزود: در طول طرح تحول نظام سلامت باید طوری حرکت کنیم که این اقدامات متوقف نشود و توقعی که در بین مردم ایجاد شده، به فراموشی سپرده نشود.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اظهار داشت: وضعیت وخیم کمبود دارو، چندبرابرشدن نرخ ارز، تغییر روزانه قیمت‌ها و مشکلات عدیده مردم در مراجعه به بیمارستان‌ها ما را مجبور کرد که روند اجرای طرح تحول نظام سلامت را تسریع نماییم و این جسارت در دولت یازدهم صورت گیرد.

قاضی‌زاده‌هاشمی افزود: هنوز ابتدای راه هستیم و کارهای زیادی در کشور داریم که اگر اعتبارات لازم فراهم شود آن‌ها را اجرایی خواهیم کرد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از وجود 3 میلیون زوج نابارور در کشور خبر داد و گفت: متأسفانه اعتبارات لازم برای این امر را در اختیار نداریم.

وی خاطرنشان کرد: مردم جامعه پزشکان را محرم زندگی خویش می‌دانند لذا نباید جامعه پزشکی خود را به مباحثی آلوده کند که امروز دامن‌گیر آن است و نتیجه سیاست‌های گذشته است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در بخشی دیگر از سخنان خود تصریح کرد: هر کاری برای کردستان بکنیم، اثرش بر منافع ملی چندین برابر دیگر نقاط کشور خواهد بود.

قاضی‌زاده‌هاشمی افزود: برای ارتقای دانشگاه علوم پزشکی کردستان تلاش خواهیم کرد و متأسفانه امشب فهمیدیم که این دانشگاه فاقد دانشکده داروسازی است.

وی اظهار داشت: باید زمینه حضور دانشجویان استان‌های همجوار و حتی کشور عراق در دانشگاه علوم پزشکی کردستان فراهم شود.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: امیدواریم در سال مالی 94 شاهد بهره‌برداری از بیمارستان 540 تختخوابی کوثر سنندج باشیم و در این خصوص نیز تجهیزات لازم را تأمین خواهیم کرد.

قاضی‌زاده‌هاشمی همچنین خواستار مشارکت گسترده بخش خصوصی و بیمه‌ها در ایجاد بیمارستان‌ و مراکز درمانی شد و افزود: برای خرید تجهیزات لازم نیز تسهیلات بانکی در اختیار سرمایه‌گذاران بخش خصوصی قرار خواهد گرفت.

کد خبر 281196

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha