دوشنبه ۳۰ مرداد ۱۳۸۵ - ۰۷:۰۳
۰ نفر

وزیر امور خارجه صبح دوشنبه [30 مرداد] برای دیدار با مقامات عالی رتبه آفریقای‌جنوبی و افتتاح نهمین کمیسیون مشترک همکاریهای دو کشور، در راس یک هیات سیاسی وارد پرتوریا شد.

متکی در بدو ورود در فرودگاه به خبرنگار ایرنا گفت: ایران و آفریقای جنوبی از "دیدگاههای مشترکی" در بسیاری از موضوعات مهم بین‌المللی برخوردار هستند.

وی افزود: آفریقای‌جنوبی با توجه به ظرفیتهای سیاسی، اقتصادی و نقش‌آفرینی های منطقه‌ای، کشور مهمی است و تلاش ما این است که این همکاریها در راستای منافع دو ملت افزایش یابد.

وزیر امور خارجه کشورمان در مدت اقامت دو روزه خود در آفریقای‌جنوبی با تابو امبکی رییس جمهوری، دلامینی زوما وزیر امور خارجه و تنی چند از وزیران کابینه این کشور دیدار و گفت و خواهد کرد.

روند مناسبات سیاسی و اقتصادی ایران و آفریقای‌جنوبی، مسایل خاورمیانه، تحولات مربوط به پرونده صلح‌آمیز هسته‌ای ایران و همکاریهای دو کشور در نهادهای منطقه‌ای و جهانی، در راس گفت وگوهای وزیر امورخارجه کشورمان با مقامات آفریقای جنوبی قرار دارد.

متکی همچنین در نشست مجمع بازرگانان ایران و آفریقای‌جنوبی و دومین نشست گروه کاری سفرای اتحادیه همکاریهای منطقه‌ای کشورهای حاشیه اقیانوس هند که طی امروز و فردا در پرتوریا برگزار می‌شود، سخنرانی خواهد کرد.

وزیر امورخارجه کشورمان روز سه‌شنبه با حضور در محل دانشگاه پرتوریا، در نشستی که از سوی مرکز مطالعات سیاسی بین‌المللی این دانشگاه ترتیب یافته است، سخنرانی خواهد کرد.

کد خبر 2599

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز