دوشنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۰۷:۳۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: وزیر امور خارجه ونزوئلا اعلام کرد قصد دارد در سازمان ملل متحد و دیگر سازمان‌های بین‌المللی، آمریکا را به دخالت در بحران سیاسی این کشور متهم کند.

الیاس خاوا، وزیر امورخارجه ونزوئلا گفت: ما در سازمان ملل رسما از آمریکا شکایت خواهیم کرد، زیرا این کشور منشور سازمان ملل را نقض می‌کند.»

به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از خبرگزاری فرانسه از کاراکاس، خاوا افزود: کاراکاس همچنین در سازمان‌های منطقه‌ای از جمله «سازمان کشورهای آمریکایی، آمریکای لاتین و کارائیب» و همچنین «اتحادیه کشورهای آمریکای جنوبی» علیه آمریکا شکایت خواهد کرد.

وزیر خارجه ونزوئلا گفت: دولت این کشور «پرونده جامعی» را درباره اظهارنظرهای مداخله‌جویانه باراک اوباما ،رئیس‌جمهور آمریکا، جان کری ،وزیر امورخارجه و دیگر مقامات ارشد این کشور تهیه کرده‌است.

دولت سوسیالیست نیکلاس مادورو، رئیس‌جمهور ونزوئلا طی سه ماه اخیر شاهد اعتراضات خشونت‌آمیز مردم در خیابان‌ها بوده‌است. بر اثر درگیری‌هایی که در جریان این اعتراضات به وجود آمد، 42 نفر کشته و بیش از 800 تن زخمی شدند.

علت این اعتراضات که از ماه فوریه آغاز شد، خشم مردم از ناتوانی دولت در مقابله با آمار فزاینده جرم و نیز نداشتن دسترسی به برخی اقلام ضروری زندگی از جمله شیر و لبنیات عنوان شده است.

مقامات دولت ونزوئلا، برخی نخبگان سیاسی داخلی و همچنین آمریکا را به تلاش برای برکناری مادورو از قدرت متهم می‌کنند.

کد خبر 259896
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز