گروه سیاسی: نماینده جنبش حماس در تهران با تشریح وقایع و تحولات اخیر در منطقه غزه، اتهامات مطرح شده علیه ایران مبنی بر تشویق حماس به حمله به دفاتر فتح در غزه را تکذیب کرد.

ابواسامه عبدالمعطی در گفت‌وگو با همشهری از حضورش در مجلس شورای اسلامی برای توجیه نمایندگان نسبت به تحولات اخیر فلسطین و همچنین دیدار با سید محمد خاتمی و گفت‌وگو درباره طرح صلح پیشنهادی وی سخن گفت و اعلام کرد که مفاد این طرح را به مسؤولین جنبش حماس و شخص اسماعیل هنیه ارائه داده است.

 ابواسامه با اشاره به مفاد طرح صلح سید محمد خاتمی برای آغاز گفت‌وگوهای عمیق وجدی بین طرف‌های درگیر گفت: فتح برای این گفت‌وگوها پیش شرط قرارداده در حالی که حماس به گفت‌وگوهای بی شرط آری گفته است.

ابواسامه همچنین خبرهای منتشر شده پس از اعدام صدام درمورد اعلام سه روز عزای عمومی توسط حماس را به شدت تکذیب کرد و آن را به دستهایی نسبت داد که قصد
خدشه دارکردن روابط ایران و حماس را دارند.

تأکید متکی بر گفت‌وگوی فلسطینی

وزیر امور خارجه کشورمان نیز روز گذشته در دیدار با عماد العلمی، عضو دفتر سیاسی حماس، گفت‌وگو میان گروه های فلسطینی را به عنوان بهترین راه برون رفت از بحران معرفی کرد .

منوچهر متکی تشکیل دولت وحدت ملی را ابتکار خوبی توصیف کرد که می توانست در صورت همکاری همه گروهها، به مشکلات مردم فلسطین پایان دهد.

وزیر امور خارجه همچنین اظهار امیدواری کرد مشورت‌های العلمی در تهران بتواند در خاتمه دادن به اختلافات داخلی این کشور موثر باشد.

کد خبر 25981

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز