یکشنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: روسای جمهوری نیجریه، چاد، کامرون، نیجر و بنین در نشست روز گذشته الیزه به میزبانی رییس جمهوری فرانسه برای جنگ با گروه تکفیری بوکو حرام موافقت کردند.

موافقت پنج کشور افریقایی برای مبارزه با بوکو حرام

به گزارش روز یکشنبه رادیو فرانسه، در نشست روز شنبه که در الیزه برگزار شد، روسای جمهوری پنج کشور آفریقایی در مورد لزوم جنگ با بوکو حرام موافقت کردند و فرانسوا اولاند رییس جمهوری فرانسه طرح جامع منطقه ای میان و بلند مدت را برای این اقدام پیشنهاد کرد.

برپایه این گزارش، یکی از اهداف اصلی این نشست، بهبود روابط دیپلماتیک نیجریه و کامرون بود.

در پایان نشست الیزه،گودلاک جاناتان و پل بیا روسای جمهوری دو کشور در نشست خبری مشترکی حاضر شدند. جاناتان در این نشست اعلام کرد با هم علیه بوکو حرام همکاری خواهیم کرد.

این گزارش با اشاره به طرح پیشنهادی اولاند در این باره، می افزاید: هیچ پیشنهاد عملی ای مطرح نشد اما برای بهبود همکاری های اطلاعاتی میان نیجریه و چهار کشور هم مرز آن و نیز با متحدان غربی شامل فرانسه، انگلیس و آمریکا ابراز تمایل شد.

رییس جمهوری فرانسه همچنین با اشاره به توانایی مداخله سریع نیروهای فرانسوی مستقر در چاد و نیجر، افزود: جنگنده ها، پهپادها و نیروهای ویژه در صورت نیاز به سرعت به کار گرفته خواهند شد.

اولاند بوکو حرام را فرقه تروریستی دانست که با گروه القاعده شاخه مغرب عربی و دیگر گروه های تروریستی آفریقا ارتباط برقرار کرده است.

وی افزود: این گروه درصدد ایجاد بی ثباتی نه در نیجریه بلکه در سراسر منطقه است.

یک ماه پیش، بیش از 200 دختر دانش آموز در شمال شرقی نیجریه توسط گروه تکفیری بوکو حرام ربوده و به بردگی گرفته شدند.

کد خبر 259778
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز