یکشنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۰۵:۰۵
۰ نفر

معاون محیط طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط‌زیست درگردهمایی مدیران محیط‌زیست کشور در شیراز گفت که بررسی‌های جهانی نشان می‌دهد که ایران درمیان ۱۳۲کشور از نظر مدیریت اکوسیستم‌های آبی رتبه ۱۳۰را به خود اختصاص داده است.

 

 احمد‌علی کیخا این رتبه را نشان‌دهنده اشکال در نگاه مدیریتی عنوان کرد. وی با اشاره به اینکه امروز در تمام استان‌ها، چه استان‌های دارای منابع آبی مناسب و چه استان‌های فاقد منابع آبی، مشکل آب وجود دارد، با استناد به گفته‌های وزیر نیرو گفت که 290سفره از 600سفره آب زیرزمینی وضعیت بحرانی دارد. به گفته کیخا، زمانی حجم برداشت آب از ذخایر زیرزمینی حدود 50میلیون مترمکعب بود اما امروز این میزان به 170میلیارد مترمکعب رسیده که این میزان 5تا 6برابر حجم دریاچه ارومیه است.

آنطور که درگزارش ایسنا آمده است این مقام مسئول تغییر و تجدیدنظر در رویکردهای توسعه را ضروری دانست و گفت که با رویکردی که مشکلات را خلق کرده نمی‌توان آنها را مدیریت و حل کرد، بلکه باید شهامت پذیرفتن اشکال و اصلاح و تجدید‌نظر در رفتارها و رویکردها را داشته باشیم.

وی با بیان اینکه توسعه تنها احداث کارخانه‌های صنعتی بزرگ نیست، گفت: در چند‌ماه گذشته که مناسبات ایران با کشورهای مختلف جهان بهبود پیدا کرده است، شاهد حضور پررنگ گردشگران خارجی هستیم به‌طوری که هتل‌ها در شهرهایی نظیر اصفهان و یزد و شیراز تا ماه‌های آینده رزرو شده‌اند.

 

کد خبر 259703

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز