همشهری آنلاین: تیم ملی کشتی فرنگی کشورمان در دومین دیدارش در رقابت‌های جام جهانی کشتی فرنگی مقابل کره جنوبی به پیروزی رسید.

به گزارش خبرگزاری فارس، در ادامه رقابت‌های جام جهانی کشتی فرنگی که از صبح امروز در سالن شهدای هفتم تیر تهران آغاز شده است و در نوبت عصر مسابقات، تیم ملی کشتی فرنگی کشورمان در دومین دیدارش به مصاف کره جنوبی، نایب قهرمان جهان در سال 2013، رفت که با نتیجه 7 بر یک مقابل حریف به برتری دست یافت.

پیروزی‌های ایران را نوربخش، بیابانگرد، عبدولی، اخلاقی، نعمت پور، عابدین‌زاده و باباجان‌زاده کسب کردند. هادی علیزاده هم شکست خورد.

ایران در نخستین دیدارش هم با نتیجه قاطع 8 بر صفر مقابل آذربایجان به پیروزی رسیده بود.

تیم کشورمان عصر امروز در سومین دیدارش به مصاف فنلاند خواهد رفت.

  •  پیروزی بیابانگرد مقابل قهرمان جهان

در یکی از حساس ترین مسابقات این دیدار افشین بیابانگرد به مصاف ریو هان سو، قهرمان 2013 جهان رفت که تایم اول این دیدار بدون اتفاق خاصی با نتیجه صفر بر صفر به پایان رسید. در تایم دوم حریف بیابانگرد با رای داوران در خاک نشست و یک امتیاز به کشتی گیر کشورمان تعلق گرفت. بیابانگرد در خاک با یک لیفت زیبا و به پل زدن حریف و سپس یک فیتو، 4 امتیاز دیگر گرفت و جمع امتیازاتش را به 5 رساند. در ادامه داوران یک اخطار به بیابانگرد و یک امتیاز به حریفش دادند و نماینده ایران در خاک حریف نشست که ثمری برای کشتی گیر کره ای نداشت و در نهایت این مسابقه با نتیجه 5 بر یک به سود بیابانگرد به پایان رسید.

  •  شکست علیزاده مقابل قهرمان المپیک

در دیگر دیدار حساس این مسابقه هادی علیزاده پورنیا در وزن 75 کیلوگرم به مصاف کیم هیون وو، قهرمان المپیک لندن و 2013 جهان رفت که علیزاده ابتدا با یک پیش انداز و خارج کردن حریفش از تشک یک امتیاز گرفت. اما در ادامه علیزاده به رای داوران در خاک حریف نشست و در یک کش و قوس یک امتیاز از دست داد. در تایم دوم با رای داروان یک اخطار به علیزاده و یک امتیاز به حریفش تعلق گرفت. حریف کره‌ای در خاک با اجرای فن کنده علیزاده را به پل زد و 4 امتیاز گرفت و یک بارانداز یک امتیازی شد. حریف کره‌ای پای علیزاده را از تشک خارج کرد و یک امتیاز دیگر کرفت. 30 ثانیه به پایان این مسابقه با رای داوران علیزاده 3 اخطاره شد و باخت.

نتایج انفرادی این دیدار به شرح زیر است:

59 کیلو: محمد نوربخش، برنده - چوی گی یوک (10 بر یک)

66 کیلو: افشین بیابانگرد، برنده - ریو هان سو (5 بر یک)

71 کیلو: سعید عبدولی، برنده - جونگ جی جیون (4 بر صفر)

75 کیلو: هادی علیزاده پورنیا - کیم هیون وو، برنده (یک بر 9)

80 کیلو: حبیب‌الله اخلاقی، برنده - کیم جیون هیونگ (4 بر یک)

85 کیلو:‌ طالب نعمت‌پور، برنده - کره نماینده‌ای نداشت

98 کیلو: داود عابدین‌زاده، برنده - گو هاک بون (9 بر صفر)

130 کیلو: بشیر باباجان‌زاده، برنده - کیم یونگ مین (8 بر 2)

کد خبر 259493
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار کشتی و وزنه‌برداری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز