همشهری آنلاین: حجت الاسلام محمد عدیده معاون فرهنگی و روابط عمومی قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء(ص) در آیین افتتاحییه پنجمین جشنواره سراسری حدیث در جمع شرکت کنندگان این جشنواره گفت: یکی از وظایف مهم شما شرکت کنندگان عزیز جشنواره حدیث، عمل کردن خود شما بزرگواران به گفتار ائمه اطهار علیهم السلام است و وظیفه دیگر شما نیز انتقال این پیام ها و مفاهیم انسان ساز به دیگران می باشد.

وی ادامه داد: هر کدام از سخنان اهل بیت علیهم السلام به سان کلیدهایی طلایی، می‌توانند گشاینده بسیاری از درهای بسته و برون آورنده انسان از بن بست‌های زندگی باشند.

حجت الاسلام عدیده در خصوص اهمیت حفظ و نگهداری احادیث اهل بیت علیهم السلام به سخن پیامبر اشاره کرد و گفت: رسول اکرم(صلی الله علیه و سلم) می فرماید: هر کس از افراد امت من،چهل حدیث از آنچه در کار دین نیازمند به آن است،حفظ و نگهداری کند،خداوند در روز قیامت او را فقیه،بر می انگیزد.

وی همچنین با اشاره به حدیثی از امام رضا(ع) ادامه داد: امام رضا علیه السلام چه زیبا می فرمایند که: خداوند رحمت کند آن بنده ای را که امر ما را زنده کند. پرسیده شد: چگونه امر شما را زنده کند؟ فرمود: «علوم ما را فرا گیرد و به مردم بیاموزد؛ که اگر مردم زیبایی های گفتار ما را می دانستند، از ما پیروی می کردند».

معاون فرهنگی و روابط عمومی قرارگاه انتخاب شیوه و روش مناسب در اشاعه احادیث ائمه اطهار علیهم السلام را با اهمیت دانست و اظهار داشت: بی تردید سخن زیبا را باید زیبا هم بیان کرد تا جان های تشنگان را شفا بخش گردد.

کد خبر 259430
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز