همشهری آنلاین: وزیر امورخارجه سابق آمریکا ضمن تاکید بر ضرورت گفت‌وگو با ایران و سوریه درباره عراق، حل مشکل این کشور را با استمرار نظامی‌گری واشنگتن امری دشوار خواند.

خبرگزاری ایرنا به نقل از آسوشیتدپرس گزارش داد: کالین پاول وزیر امور خارجه سابق آمریکا روز پنجشنبه 5 ژوئیه در "جشنواره ایده‌های آسپن" و به دنبال نشستی با "دایان فین‌اشتاین" سناتور حزب دمکرات ، "جک کائن" ژنرال بازنشسته ارتش و "لی همیلتون" نماینده ایالت "ایندیانا" در کنگره آمریکا و رییس مشترک "گروه تحقیق عراق"، گفت که حتی با اعزام ‪ ۱۰۰‬هزار نیروی دیگر، تداوم ماموریت فعلی آمریکا در عراق برای واشنگتن دشوار خواهد بود.

درپی تصمیم اخیر بوش برای افزایش شمار نیروهای آمریکایی در عراق و با وجود مخالفت‌های عمومی در آمریکا، ‪ ۳۰‬هزار سرباز دیگر این کشور به‌عراق اعزام شده‌اند.

ضرورت گفت و گو با ایران و سوریه
پاول که از حامیان سرسخت تصمیم "جرج بوش" رئیس جمهوری آمریکا در خصوص حمله نظامی به عراق بود، همچنین گفت که واشنگتن در راستای یک استراتژی کلی برای کاهش شمار نیروهایش در عراق، باید با سوریه و ایران گفت و گو کند.

پاول ضمن ابراز حمایت از حضور کم‌شمارتر نیروهای آمریکایی در عراق، استقرار استراتژیک نیروها در منطقه و نیز تشدید تلاش‌های دیپلماتیک، افزود: "فکر می‌کنم ما باید با سوریه و ایران گفت و گو کنیم."

پاول همچنین پیش‌بینی کرد که کاهش حمایت‌ها از جنگ و تشدید فشار سیاسی، بوش را وادار خواهد کرد با وضعیت موجود روبرو شده و تا پایان سال ‪۲۰۰۷‬ سیاستش را تغییر دهد.

کد خبر 25941

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز