اگر مراکز نگهداری خرده‌فروشان مواد‌مخدر به اندازه کافی باشد، پلیس این افراد را در کمترین زمان از سطح شهرها جمع‌آوری می‌کند.


این وعده رئیس پلیس مبارزه با مواد‌مخدر که پاسخی به پرسش‌های مردم درباره طرح‌های ضربتی بی‌نتیجه و برخوردهای مقطعی گاه و بی‌گاه است، در ظاهر خود یک خبر بد را می‌رساند و در باطن خود خبری بدتر را نهفته دارد. خبر بد کمبود مراکز نگهداری است که بنا بر گفته‌های سردار علی مویدی، مانع اساسی جمع‌آوری خرده‌فروشان مواد‌مخدر است. اما خبر بدتر این است که تعداد خرده‌فروشان مواد‌مخدر چنان زیاد است که با گذشت زمان و توسعه امکانات دستگاه‌های کشور، همچنان این تعداد بسیار بیشتر از آن است که بتوان جمع‌شان کرد و در جایی نگاهشان داشت. آبان سال گذشته هم که طرح ویژه جمع‌آوری معتادان کارتن‌خواب و خرده‌فروشان مواد‌مخدر با همکاری پلیس پیشگیری و پلیس مبارزه با مواد‌مخدر تهران آغاز شد، رئیس پلیس تهران بزرگ درباره وجود 40نقطه تجمع خرده‌فروشان و معتادان بی‌مکان در پایتخت گفت: درصورت تأمین کمپ‌های نگهداری تا پایان آذرماه92 همه مناطق نقاط پاکسازی می‌شوند. تکرار این وعده‌ها و عملی نشدن آن و تکرار طرح‌های ضربتی در یک روند طولانی مردم را اقناع خواهد کرد که این طرح‌ها هرگز به پاکسازی شهر از خرده‌فروشان مواد‌مخدر و معتادان بی‌مکان نخواهد انجامید.

مویدی رئیس پلیس مبارزه با مواد‌مخدر در این‌باره به مهر گفته است: بستر نگهداری خرده‌فروشان مواد‌مخدر هنوز در کشور فراهم نشده و اردوگاه‌های نگهداری این افراد با وجود تلاش‌های انجام‌شده هنوز به بهره‌برداری نرسیده است. اگر این مراکز آماده شود پلیس با تمام توان با این افراد برخورد می‌کند و کمتر از یک هفته تمامی خرده‌فروشان مواد‌مخدر از سطح شهر جمع‌آوری می‌شوند. او ادامه داد: مقابله با خرده‌فروشان اولویت اصلی پلیس مبارزه با مواد‌مخدر در سال‌جاری است. سعی می‌کنیم علاوه بر برخورد با باندهای بزرگ مافیایی مواد‌مخدر در کشور خرده‌فروشان را جمع‌آوری کنیم. البته این موضوع نیاز به توجه ویژه مسئولان دارد و آنها باید اردوگاه‌های نگهداری محکومان مواد‌مخدر را هرچه سریع‌تر راه‌اندازی کنند. رئیس پلیس مبارزه با مواد‌مخدر در مورد فعالیت کلینیک‌های ترک اعتیاد و امکان ارتکاب جرم و تخلف در این کلینیک‌های خصوصی گفت: فعالیت این کلینیک‌ها موضوعی صنفی است و صنف باید روی آنها نظارت کند. درصورتی که جرایمی از این مراکز به پلیس گزارش شود ما به این موضوع ورود پیدا کرده و رسیدگی می‌کنیم. البته بهتر است افرادی که می‌خواهند برای ترک اعتیاد اقدام کنند به مراکز مجاز، معتبر و شناخته شده که دارای پروانه فعالیتند و زیرنظر نهادهای مسئول هستند مراجعه کنند.

مردم، طعمه قاچاقچیان بین‌المللی

رئیس پلیس مبارزه با مواد‌مخدر در مورد چندین ایرانی محکوم به اعدام در کشورهای جنوب شرق آسیا ازجمله مالزی با توضیح اینکه قاچاقچیان پیشنهادهای وسوسه‌انگیزی به اتباع ایرانی می‌دهند گفت: قاچاقچیان با پیشنهاد سفر رایگان یا دریافت مبلغی از مردم به‌عنوان طعمه استفاده کرده و از آنها می‌خواهند که حین سفر این افراد بسته‌ای را جابه‌جا کرده و در کشور مقصد به فردی تحویل دهند. سردار علی مویدی ادامه داد: با تجهیزات نوینی که در کشورهای مبدا و مقصد وجود دارد امکان جابه‌جایی مواد نزدیک به صفر است و افراد باید مطمئن باشند که از سوی پلیس ایران یا مالزی دستگیر می‌شوند.

کد خبر 259369

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز