چهارشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۰۵:۰۷
۰ نفر

سیدعزت‌الله ضرغامی در حاشیه اختتامیه سیزدهمین جشنواره جام جم در جمع خبرنگاران در پاسخ به سؤال خبرنگاری مبنی بر انحصاری شدن تبلیغات بازرگانی در صداوسیما و لطمه‌ای که شرکت‌های خصوصی از این تصمیم می‌خورند، گفت: من جزئیات آن را نمی‌دانم.

ضرغامی

 قاعدتا رسانه‌های دیگر همکار ما هستند و در بحث تبلیغاتی باید نگاه همکاری رسانه‌ای داشته باشیم ولو تیراژشان کم باشد یا آگهی‌هایی که می‌دهند، محدود باشد.

وی همچنین در پاسخ به سؤال خبرنگار دیگری مبنی بر داشتن ماهواره مستقل و همچنین بودجه آن توضیح داد: بودجه مستقل به مبلغ 250میلیون دلار در سال‌های گذشته تصویب شده البته مشکلی در ارتباط با دولت و مجلس بود که به مجمع تشخیص مصلحت نظام رفت، آنجا تأیید کردند، الان چنین اعتباری در اختیار ما هست، مطالعات زیادی انجام گرفته و کشورهای سازنده مختلفی بررسی شده‌اند و بخشی از کار هم جلو‌رفته و امیدوارم پروژه ساخت و پرتاب را در نقطه انحصاری ایران قرار بدهیم. الان ما ماهواره عرب‌ست را به‌صورت مشترک داریم و هزینه‌اش را هم سازمان داده و تمام شبکه‌هایی که روی عرب‌ست هست متعلق به جمهوری اسلامی است که همه شبکه‌های ملی و استانی روی آن قرار دارند.

وی در پاسخ به سؤالی مبنی بر دلیل استعفای تهیه‌کننده برنامه سمت خدا و خداحافظی مجری برنامه روی آنتن زنده گفت: مسئله تهیه‌کننده با رئیس گروه است. رئیس گروه در هر شبکه وظیفه دارد تهیه‌کننده، مجری و عوامل دیگر را انتخاب کند. اگر تولیدی است که قاعدتا باید تهیه‌کننده را انتخاب کند.

وی در پاسخ به این سؤال که عنوان می‌شود دلیل تغییر تهیه‌کننده این برنامه به‌خاطر نامه انتقادی حجت‌الاسلام ماندگاری خطاب به شماست، تصریح کرد: خیر. اینها هیچ ارتباطی ندارد. در مورد آن نامه که آقای ماندگاری نوشتند، من بعدا از ایشان تشکر کردم و ایشان هم پاسخ تشکر من را داد. هر چند در آن نامه نکته‌ای باشد که به لحاظ کارشناسی احتیاج به توضیح داشته باشد.

وی درباره اینکه آیا شما تحمل نقد صدا و سیما را دارید گفت: کلا ما از هرگونه نقد استفاده می‌کنیم. بسیاری از کسانی که به رادیو و تلویزیون می‌آیند، منتقد حرفه‌ای صدا و سیما هستند ولی هیچ مشکلی نیست. در این‌باره هم ‌ من اظهارنظری ‌درباره تهیه‌کننده برنامه نمی‌کنم، رئیس گروه باید تصمیم بگیرد. اما همانگونه که مجری برنامه رئیس‌جمهور را هم مدیر گروه انتخاب می‌کند و کسی نمی‌تواند در کارش دخالت کند، تهیه‌کننده هم به‌عهده مدیر گروه است. الان ما 1200برنامه رادیویی داریم که به همین میزان تهیه‌کننده دارد. اینها باید با توجه به وضعیتی که در هر مقطع دارند توسط مدیر گروه‌ها انتخاب شوند.

رئیس رسانه ملی در پاسخ به سؤالی درباره پخش مسابقات جام جهانی نیز گفت: ان‌شاءالله همه 64مسابقه را پخش خواهیم کرد. وی همچنین در پاسخ به سؤال دیگری با موضوع حق پخشی که فدراسیون فوتبال برای پخش مسابقات لیگ‌های داخلی درخواست کرده گفت: هر چند وقت یک‌بار گفت‌وگوهایی توسط معاون اداری مالی با فدراسیون فوتبال انجام می‌شود و با هم به تفاهم می‌رسند. قاعدتا شرایط آینده هم مستثنا نیست. تا اینجا رسانه ملی ده‌ها میلیارد تومان و ده‌ها میلیون دلار به فدراسیون فوتبال پول داده درحالی‌که به لحاظ قانونی سوابق این مسئله با توجه به اینکه صدا و سیما دولتی است، پیچیدگی‌های دیگری دارد. ما اصولا علاقه‌مند به همکاری هستیم و باید کمک کنیم به فوتبال. در هر شرایطی این کار را کرده‌ایم و الان هم که وضعیت مالی سازمان خوب نیست، سعی می‌کنیم همکاری‌مان را ادامه دهیم و کمکمان را به فوتبال قطع نکنیم.

وی درباره بیست و دومین شبکه‌ای که راه‌اندازی خواهد شد نیز گفت: این شبکه یک شبکه فرهنگی خواهد بود که شاید در چند روز آینده با لوگوی پخش آزمایشی در تهران راه‌اندازی شود. پیشنهاد من نیز برای اسم آن افق است و شاید با همین نام فعالیت خود را آغاز کند.

کد خبر 259367

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز