سه‌شنبه ۱ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۶:۵۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: رئیس سازمان صدا و سیما گفت: همانطور که معاون سیما گفته است ما ممنوع‌التصویر نداریم. در ضمن ممنوع‌الکار هم غلط است زیرا به کلمه عربی، کلمه فارسی اضافه نمی‌شود.

به گزارش فارس، عزت‌الله ضرغامی در حاشیه مراسم رونمایی از 12 محصول برتر خودکفایی صنعت رسانه در پاسخ به پرسشی در خصوص ممنوع‌الکار بودن هنرمندان در سازمان صدا و سیما گفت: صدا و سیما با گستره وسیعی با هنرمندان کار می‌کند و ده‌ها هزار مجری، تهیه‌کننده و عوامل تولید در سطح شبکه‌های تهران و استان‌ها و برون‌مرزی با ما همکاری می‌کنند. ممکن است هنرمندی در مقطعی پر کار یا کم کار باشد یا نوع همکاری خود را تغییر دهد. در کارهای تشویقی 30 صنف در کنار یکدیگر هستند و در سازمان ده‌ها شغل وجود دارد.

وی افزود: با توجه به نیازها و اولویت‌ها ممکن است نوع استفاده از افراد متفاوت باشد؛ همان‌طور که معاون سیما گفته است ما ممنوع‌التصویر نداریم. در ضمن ممنوع‌الکار هم غلط است زیرا به کلمه عربی کلمه فارسی اضافه نمی‌شود.

ضرغامی همچنین در مورد فعالیت شبکه‌های فارسی زبان نیز گفت: سیاستی که نظام رسانه‌ای سلطه در طول سال‌های گذشته داشته احداث شبکه‌های ماهواره‌ای است و تمرکز کار آنها برای مقابله با انقلاب اسلامی و ملت ایران، بدون تردید همین شبکه‌ها است. زبان فارسی با توجه به تعداد ایرانی‌ها و دیگر فارسی‌زبانان جهان بسیار محدودتر از آن است که 150 شبکه فارسی‌زبان راه‌اندازی شود. لذا این موضوع نشان‌دهنده اهمیت انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی ایران است.

رئیس سازمان صدا و سیما افزود: راه‌اندازی شبکه‌ها و مزیت‌هایی که بیگانگان فکر می‌کنند برای ملت ایران اهمیت دارد بی‌فایده است و مردم صرفاً پس از برطرف شدن کنجکاوی‌شان یا مورد توجه قرار دادن یک سریال یا فیلم در این شبکه‌ها، آنها را از خاطر می‌برند اما ارتباط رسانه ملی با مردم بسیط و محکم‌تر است و مردم خودشان را در تلویزیون و رادیو می‌بینند بنابراین این شبکه‌ها خطری برای جمهوری اسلامی ایران به حساب نمی‌آید گرچه بهتر است مسئولان اعتبارات کافی را فراهم کنند تا به ویژه در حوزه آثار نمایشی بتوانیم از این ظرفیت برای مردم استفاده کنیم.

کد خبر 246670
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز